چه کسی پاسخگوی مالباختگان پدیده است؟

گروه اجتماعی- یکی از سهام داران پدیده شاندیز گفت: چرا با وجود صدور مجوزهای لازم و قانونی از سوی سازمانهای مختلف مسوولان این شرکت هنوز نسبت به بدهی خود به سهامداران اقدام نکرده اند؟

به گزارش افکارخبر، «حسام، ض» با بیان این مطلب اظهار کرد: اواخر سال 93 و پس از تشکیل پرونده قضایی برای شرکت پدیده شاندیز، مسوولان شرکت متعهد شدند تا خرداد 94 نسبت به پرداخت بدهی خود به سهامداران اقدام کنند که در موعد مقرر این کار انجام نشد و بار دیگر وعده دادند که تا پایان شهریور امسال نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام خواهند کرد که اکنون 3 ماه نیز از آخرین مهلت درخواستی آنها گذشته است.

وی افزود: دوبار مهلت تعیین شده نیز با وساطت مسوولان دولتی از سوی سهامدارن مورد موافقت قرار گرفت  و با ابلاغ شورای عالی امنیت ستاد تدبیر به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شد که با همکاری دستگاه های مختف مجوزهای لازم برای پداخت بدهی پدیده شاندیز صادر شود.

وی تصریح کرد: در آن زمان خبری به نقل از پهلوان در سایت پدیده شاندیز منتظر شد که بر اساس آن گفته شده بود مسوولان منتظر دریافت مجوزهای لازم بوده و پس از دریافت پرداخت ها به سهامداران آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: این خبر حدود 2 ساعت بر روی سایت این شرکت قرار گرفت و پس از آن حذف شد.

وی توضیح داد: اکنون و پس از گذشت حدود یک سال از زمان تشکیل پرونده در تاریخ 12 آذرماه رأی کمیسیون ماده 100 درباره تخلفات این شرکت ابلاغ شده و بر اساس آن شکت موظف به پرداخت مبلغ     میلیارد ریال شده که مستندات آن موجوداست.

وی ادامه داد: گویا تاکنون شرکت نسبت به پرداخت این جریمه اقدام نکرده است.

وی تضریح کرد: یک ماه پیش نیز مظفری رییس دادگستری استان اعلام کرد که آخرین اخطار به شرکت پدیده داده شده و اگر از این زمان استفاده نکنند حتما با آنها برخورد خواهد شد که متاسفانه در صحبت های رییس دادگستری درباره زمان و مهلت تعیین شده مطلبی ذکر نشده بود.

حسام بیان کرد: اکنون تکیلف خود را نمی دانیم بنده 50میلیون سهام خریده ام و سایر افراد خانواده در مجموع 230میلیون تومان اما با وجود اخذ مجوزهای لازم شرکت هنوز نسبت به پرداخت پول ما اقدام نکرده است.

وی گفت: کسی جوابگوی سوالات سهامداران نیست در حالی که ما می خواهیم بدانیم چه بر سر سرمایه های ما می آید؛ حرف ها و نقل قول ها یمتعدد و غیر موثق به گوش می رسد و ما نمی دانیم که باید چه کار کنیم.

وی عنوان کرد: شرکت هنوز نتوانسته به تعهدات خود در قبال سهامدارانی با مبلغ 340هزار تومان عمل کند چه برسد به ما و یا کسانی که 7-8 میلیارد تومان سهام این شرکت را خریداری کرده اند.

وی اظهار کرد: بر اساس گفته های غیر رسمی، مسوولان شرکت با 300میلیارد تومان می توانند بدهی سهامداران خرد را بپردازند اما تاکنون اقدامی نکرده اند و ما منتظر حمایت قوه قضاییه و دولت هستیم تا این مشکل حل شود.