دیدگاه شهید قنطار درباره رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله

سمیر قنطار در سخنرانی ها و مصاحبه های مختلف و همچنین در کتاب خاطراتی که در مورد سالهای اسارت وی تدوین شده است، بخش های مختلفی از شکنجه های رژیم صهیونستی را تشریح می کند، اما در عین حال تاکید می کند که در طول 30 سال اسارت، هیچ‌گاه احساس پشیمانی نکرده است. وی می‌گوید: حتی پیشنهاد شد نامه‌هایی به خانواده‌های کشته شدگان بنویسم و اظهار پشیمانی کنم تا در مجازاتم تخفیف دهند، اما من این کار را نکردم.

مرگ تدریجی در زندان های رژیم صهیونیستی

قنطار تاکید می کند: از‌‌ همان لحظه اول، خبرنگاران، اسارت مرا گزارش دادند. لذا امکان کشتن من نبود، زیرا کشتن من برای اسرائیل گران تمام می‌شد. بنابراین به بهانه درمان شکنجه‌ام کردند؛ از 5گلوله‌ای که در بدنم داشتم، 4 تا را بدون بیهوشی خارج کردند و… اما اصلا پشیمان نشدم. بازجویی که تمام شد هنوز تحت درمان بودم. چند شبانه روز به شکل مصلوب نگهداری شدم. بلندگو در گوشم می‌گذاشتند، تا حدی که بیهوش می‌شدم. آبی را که سگ از آن خورده بود به من می‌خوراندند. این‌ها را در کتاب خاطرات آن زمان نوشته‌ام.

وی می افزاید در دادگاه به زندانی انفرادی محکوم شدم. 5 سال به طور متناوب انفرادی کشیدم و هر‌گاه بین اسرای فلسطینی بودم، طوری عمل می‌کردم که هر لحظه امکان داشت که دشمن ما را بکشد. آن‌ها هم با محکوم کردن 542ساله، یا 100سال یا 200سال در واقع در حال کشتن ما بودند.

قنطار در مورد دادگاه صوری که برایش برگزار شد، می گوید: دادگاه صوری بود. در دادگاه خبرنگاران هم بودند. محاکمه 3ماه طول کشید و تحت پوشش کامل رسانه‌ای کامل بود. یادم هست در آخرین جلسه صحبتی کردم و این سند شده است. به قاضی گفتم اهمیتی ندارد که مرا به حبس ابد یا اعدام محکوم کنید و اهمیتی هم ندارد که من را محاکمه کنید. من اینجا برای کاری آمدم و هدفم این است که روزی فرا برسد که ملت فلسطین به سرزمین خود بازگردد و هویت اصلی خود را بازیابد.

وی در تشریح محرومیت های موجود در زندان های رژیم صهیونیستی از جمله عدم دستیابی به کتاب و رسانه های جمعی می گوید: ما در اسارت سعی کردیم چند کتاب به دست آوریم. حتی چند بار اعتصاب غذا کردیم. حدود 200نفر در این اعتصاب‌ها شهید شدند. ازسال 1982 اعتصاب را آغاز کردیم در این اعتصاب 33 روزه 4 نفر از اسرا به نام‌های علی حجوی، قاسم حلاوه، انیس دوله و اسحاق مراغه شهید شدند. یادم هست در آن زمان مردم فلسطین تظاهرات خیابانی بزرگی انجام می‌دادند. لذا دشمن به درخواست‌هایمان تن داد و صلیب سرخ کتاب‌ها را به ما داد. در ‌‌نهایت توانستیم به حق خود برسیم و چند کتاب را به دست آوریم.

وی می افزاید: در ابتدا اخبار خارج را نداشتیم اما بعد‌ها در 3 نوبت بلندگو‌ها اخبار عربی را منتشر می‌کرد. روزنامه‌ای هم به نام «الانباء» که اسرائیلی‌ها منتشر می‌کردند به ما می‌دادند. ما این اخبار را به مسخره می‌گرفتیم. پس از آن موفق به ورود قاچاقی رادیو به زندان شدیم. گروهی هم به نوشتن و انتشار اخبار اقدام می‌کردند. من از سال 1980 رهبر اسرا بودم. ما شخص معینی نداشتیم، در حقیقت محور ما فلسطین و دشمن محوری ما هم اسرائیل بود.

به یاد دارم درسال 1992، 210 هزار نظامی اسرائیل برای کنترل مردم در خیابان‌های فلسطین اشغالی مستقر شدند. چون قرار بود تظاهرات بزرگی برگزار شود. این تظاهرات 19روز طول کشید و چند فلسطینی شهید شدند، البته مردم هم 3 اسیر گرفتند. پس از این اعتصاب وزارت دفاع اعلام کرد که باید درخواست‌های اسرا را اجابت کرد تا مردم بفهمند. پس از آن اجازه استفاده از تلویزیون و رادیو را هم به ما دادند.

وی در مورد بهترین خاطره مربوط به دوران اسارتش می گوید: ما در زندان، اخبار پیروزی‌های مقاومت را پیگیری می‌کردیم و بر این باور بوده و هستیم که ثمره خون شهیدان، آزادی لبنان و فلسطین از اشغال‌گری است. این جزو افتخارات ماست که برای اولین بار بخش‌هایی از لبنان با جنگ آزاد شد نه با مذاکره. من می‌دانستم که سید حسن همواره به فکر من بود. پس از آنکه 2اسیر از اسرائیل گرفته شد شک نداشتم که لحظات آزادی من به زودی فرا می‌رسد. احساس شادی در آن روز را تا آخر عمر فراموش نمی‌کنم. آن روز من به زندانبانان گفتم به زودی آزاد خواهم شد.

مواضع سمیر قنطار در مورد ایران

در زمانی که تهدیداتی در مورد حمله نظامی رژیم صهیونیستی بر ضد ایران مطرح می شد، سمیر قنطار با حضور در شبکه خبری الجزیره گفت در صورتی که تهدیدی از سوی تل آویو متوجه ایران شود، حزب الله به حمایت از این کشور وارد میدان خواهد شد. وی با اشاره به احتمال حمله نظامی صهیونیستها به ایران گفت : ما ایران را تنها نخواهیم گذاشت، زیرا این از اعتقادات دینی ما است که برادرانمان را در مواقع لزوم یاری کنیم.

سمیر قنطار در گفت‌وگویی دیگر گفت که صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که هر گونه ماجراجویی علیه ایران برای رژیم صهیونیستی نابودکننده خواهد بود.

 

این آزاده لبنانی افزود: باید بر مقاومت تکیه کرد تا دشمن به جایی برسد که بحران فقدان قدرت بازدارندگی خود را تجربه کند؛ قدرت بازدارندگی دشمن در اثر ضربات مقاومت و دستاوردهای آن به شدت شکسته شده است و به همین دلیل صهیونیست‌ها نسبت به آینده رژیم صهیونیستی نگران هستند و دغدغه دارند.

نظرات سمیر قنطار در مورد امام خامنه ای

سمیر قنطار که در سال 1390 برای شرکت در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به تهران آمده بود، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه این اجلاس تاکید کرد: واضح است امروز امپریالیسم جهانی تلاش می کند از قیام های عربی به نفع خود بهره برداری کند، اما امام خامنه ای با اظهارات و موضع گیری آشکار خود، نکات مهمی را بیان نمود و همانطور که موضع جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز در مورد پرونده فلسطین مشخص بوده، ایشان نیز بر همان مواضع اما با لحنی جدید تأکید کردند.

وی افزود:  امام خامنه ای در اظهارت خود بر وحدت فلسطینیان و تلاش برای متحد کردن آنان با هدف اتخاذ موضعی قدرتمند و واحد در مسائل مختلف منطقه ای تأکید داشتند. بنده معتقدم سخن رهبر انقلاب ایران در بردارنده پیام هایی آشکار بوده که تأکید کننده مواضع شرافتمندانه  جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در مورد فلسطین بوده است.

سمیر قنطار پس از آزادی در کنفرانس هایی در ایران نیز مشارکت داشت، وی چند بار به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت و در یکی از این دیدارها انگشتر و چفیه ای را نیز از ایشان هدیه گرفت.  قنطار در این زمینه می گوید:  من برای اولین بار که رهبر ایران را دیدم از این که او اطلاعات زیادی درباره من دارد، تعجب کردم . ایشان حتی از زندگی من در زندان نیز خبر داشتند.

 

دیدگاه قنطار در مورد سید حسن نصرالله

وی در مصاحبه با روزنامه الثوره سوریه اولین آشنایی خود با سید حسن نصرالله را مربوط به زمانی دانست که وی عنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب شد، سمیر قنطار می گوید: زمانی سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب شد، نامش را شنیدم خلاصه بگویم که من عاشق این مرد هستم. بدون کوچک‌ترین شک و تردید ، سخنان سیدحسن نصرالله همیشه راست است و هیچ شک و تردیدی در آن نیست.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همواره در حالتی از رعب و وحشت دائمی از مقاومت بسر می‌برد، گفت که آن ها حتی از نام نصرالله می ترسند و وحشت دارند. وی می‌افزاید: مقاومت همیشه سودمند است و باقی خواهد ماند و تا زوال و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.