با نیلسون تماس گرفتیم و چند دقیقه‌ای با دروازه‌بان همیشه جذاب و سابق سرخپوشان گپ زدیم.

 

از ایران دور هستی اما هنوز هواداران پرسپولیس از تو یاد می‌کنند. این مسائل را می‌دانی؟

بله. آنها از طریق اینستاگرام با من در ارتباط هستند. من حافظه قدرتمندی دارم و نمی‌توانم به این سادگی لطف مردم کشوری که به من علاقه داشتند را از یاد ببرم. ایران برای من تصویر زیبایی از لطف و مهربانی بود و این تصویر برای همیشه در ذهنم می‌ماند.

اما می‌گفتی با بی‌مهری از ایران رفته‌ای و از این موضوع ناراحت هستی؟

هواداران می‌خواستند من در ایران بمانم و به کارم در پرسپولیس ادامه دهم اما برخی بودند که تحمل حضور من برایشان دشوار بود و از این رو مرا در لیست خروجی تیم قرار دادند. از دست آنها ناراحت هستم نه هواداران پرسپولیس. طرفداران پرسپولیس مثل اعضای خانواده من هستند و نمی‌توانم از آنها ناراحت باشم.

شنیدیم از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرده‌ای، این موضوع را تأیید می‌کنی؟

واقعاً نمی‌خواستم این کار را انجام دهم اما متوجه شدم هیچ امیدی برای دریافت مطالباتم پس از حدود 7 ماه دوری از پرسپولیس وجود ندارد و عملاً برخی سعی می‌کنند موضوع مطالبات من از باشگاه را طور دیگری توجیه کنند. انگار می‌خواستند این طلب را از یاد ببرند. من مجبور به شکایت شدم و امیدوارم پولم را بگیرم بدون اینکه هواداران ناراحت شوند. به ‌هر ‌حال من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و کار دیگری به غیر از فوتبال بلد نیستم. باید از این راه کسب درآمد کنم. حالا اگر باشگاهی این پول را ندهد، مرا مجبور به شکایت می‌کند.

 

شرایط باشگاه موریرنزه را چطور می‌بینی؟

حقیقت این است که ما نتایج خیلی خوبی کسب نکرده‌ایم و فعلاً در مکان چهاردهم جدول هستیم اما مثل باقی تیم‌ها باید به آینده خوشبین باشیم. من در این فصل نتوانستم بازی‌های زیادی انجام بدهم چون مربی از استفانوویچ استفاده می‌کند و من که یک بازیکن حرفه‌ای هستم نمی‌توانم به مربی تیمم اعتراض کنم ولی همیشه آماده حضور در میدان هستم و هر وقت نوبت به من برسد، کارم را انجام خواهم داد.

دوست داشتی در این فصل در کنار پرسپولیس می‌ماندی؟

بله من بارها گفتم آرزو دارم فوتبالم را در پرسپولیس به اتمام برسانم. با این حال تمام اتفاقات را می‌خوانم و دلم می‌خواهد پرسپولیس در این فصل قهرمان شود. شنیده‌ام تیم پرسپولیس با بازیکنان خوب و کادرفنی بین‌المللی که دارد، در این فصل خودش را به مدعیان نزدیک کرده است. تعدادی از بازی‌های پرسپولیس را نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی تماشا کردم و لذت بردم چون این تیم هم خوب بازی می‌کند و هم خوب امتیاز می‌گیرد. باید بگویم همیشه به هواداران پرسپولیس و همچنین هادی نوروزی فکر می‌کنم.

این امکان وجود نداشت تا برای حضور در مراسم‌فوت هادی نوروزی به ایران بیایی؟

نه متأسفانه، چون ما مدام مشغول بازی‌ها بودیم و حتی برای 3 روز هم نمی‌توانستم زمان داشته باشم تا به ایران بیایم. امیدوارم روزی این امکان فراهم شود تا با دوستان قدیمی، دیدار داشته باشم.

یک دروازه‌بان برزیلی دیگر در لیگ ایران در پی شکستن رکورد تو است. فرناندو خسوس را می‌شناسی؟

بله او یکی از صمیمی‌ترین دوستان من است. واقعاً دلم می‌خواست فرناندو در ایران بازی کند و به همین علت وقتی قبل از شروع فصل ایران با من تماس گرفت و گفت که پیشنهادی برایش رسیده، به او گفتم هرگز وقت را تلف نکند و به پیشنهادش جواب مثبت بدهد. فرناندو اگر رکورد مرا بشکند، از دستش ناراحت نمی‌شوم. من در 30 بازی فقط 15 گل دریافت کردم که 18 کلین شیت در کارنامه‌ام بود که می‌دانم فرناندو در 15 بازی تنها 4 گل دریافت کرده و در 11 بازی کلین شیت داشته که این مسئله می‌تواند برای رکورد من خطرناک باشد ولی اصلاً برایم اهمیتی ندارد. فرناندو آدم خوبی است و من برایش احترام زیادی قائلم. حتی خودم به او توصیه کردم حضور در لیگ ایران را تجربه کند.

هفته قبل یک شایعه بر سر زبان‌ها افتاد مبنی بر اینکه ادرلوسیانو ادینهو با تو تماس گرفته و گفته از باشگاه پرسپولیس پیشنهاد دارد اما تو به او گفته بودی به پرسپولیس نرود چون این باشگاه بی‌پول است. این مسئله واقعیت دارد؟

یعنی من به ادینهو گفتم راهی پرسپولیس نشود؟ نه اصلاً چنین چیزی نیست. هرگز تأیید نمی‌کنم. من و ادینهو رفاقتی با هم داریم اما به این حد نیست که من به او بگویم به پرسپولیس نرو. چند ماهی است که حتی تماسی هم با یکدیگر نداشتیم. دروغ می‌گویند، اگر چنین مسئله‌ای وجود داشت، مطمئن باشید ادینهو را به سمت پرسپولیس هدایت می‌کردم چون موفقیت این تیم از نظر من بسیار مهم است ولی نه ادینهو از من مشورت خواست و نه من ماجرای پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به این بازیکن را می‌دانستم.

حرفی برای پایان این مصاحبه نداری؟

من تمام هواداران پرسپولیس را قلباً دوست دارم و امیدوارم همیشه خوشحال و موفق باشند. برای کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم آنها قهرمان این فصل شوند.