ارتش سوریه امروز یکشنبه موفق شد پس از درگیری با عناصر «جیش الفتح» کنترل شهرک راهبردی «خان طومان»‌ را به دست گیرد.

به گزارش فارس، پس از درگیری شدید در مرکز شهرک خان طومان، صبح امروز این شهر به کنترل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله درآمد.

از صبح امروز نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله لبنان و مقاومت عراق (کتائب حزب الله و النجباء) عملیاتی را جهت پاکسازی شهرک خان طومان آغاز کردند و در ساعات اولیه عملیات موفق شدند بخش‌هایی از شرق شهرک را آزاد کنند

همزمان با پیشروی نیروهای سوری و مقاومت به سمت مرکز شهرک از سمت شرق، یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و مقاومت بشدت مواضع تروریست‌ها را در مرکز و غرب شهرک مورد هدف قرا دادند و سرانجام موفق شدند تمامی شهرک را از وجود عناصر تروریستی جیش الفتح پاکسازی کنند.

در حال حاضر درگیری شدیدی در حومه غربی و شمال غربی شهرک با تروریست‌ها در جریان است. نیروهای سوری و مقاومت علاوه بر خنثی کردن بمب‌های کار گذاشته شده در خانه‌ها و مناطق در حال تثبیت مواضع خود در اسن شهرک هستند.

از نیمه شب گذشته نیز نیروهای سوری و مقاومت حملاتی را علیه مواضع تروریست ها در روستای «قراصی» آغاز کردند و اوایل صبح موفق شدند این روستا را نیز پاکسازی کنند.

این در حالی است که 10 عنصر تروریستی اسیر و 50 تروریست دیگر در جریان این عملیات کشته شدند.

این شهرک یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی عناصر تروریستی به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب است.

با سیطره ارتش سوریه بر این شهرک راهبردی، یکی از مسیرهای مهم ارتباطی تروریست‌ها با یکدیگر از شمال به مرکز سوریه قطع می شود و امدادرسانی و پشتیبانی از نیروهای ارتش سوریه میان استان‌های حلب، حمص، حماه و دمشق آسان‌تر صورت می‌گیرد.

شهرک خان طومان بر روستای الزربة نیز اشراف کامل دارد که اصلی‌ترین نیروگاه برق استان حلب در این روستا واقع شده که برق بخش مهمی از شهر حلب را تامین می‌کند.