واکنش کرباسچی به حضور مدیران بی‌ابتکار در دولت

غلامحسین کرباسچی در یک همایش انتخاباتی که چهارشنبه گذشته در شیراز برگزار شد گفت:  ما برای دولت تدبیر و امید احترام بسیار زیادی قائل هستیم اما منتقد استفاده دولت از چهره‌های خسته، تکراری و بدون ابتکار در بسیاری از مدیریت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه دولت باید به جوانان بها دهد، افزود: امروز گرایش به مدیریت‌های جوان و استفاده از جوانان در حد شعار باقی مانده و در عمل اتفاقی روی نمی‌دهد.

کرباسچی اردیبهشت امسال نیز در مصاحبه با روزنامه شرق ضمن انتقاد شدید از بی‌تحرکی بخش‌هایی از دولت یازدهم و گره زدن بی‌ربط همه مشکلات به تحریم‌ها گفته بود: «قطعا بخشی از فعالیت‌های دولت، با رفع تحریم‌ها با کیفیت بهتری انجام می‌شود، اما در شرایط تحریم هم نباید این‌گونه باشد که مسئولیت‌ها را از دوش خودمان برداریم و تا بگویند که چرا فلان کار را نکردید، بگوییم تحریم هستیم در هر شرایطی حتی در شرایط تحریم کارهایی هست که می‌شود انجام داد و نباید آن کارهایی که می‌شود را به بهانه تحریم از سر باز کنیم.»

وی در ادامه با اظهار نگرانی نسبت به دلسوز نبودن برخی مدیران دولتی‌ خاطر نشان کرد: دلمان نباید برای اداره کشور شور بزند. نمی‌شود معاون وزیر، وزیر یا مسئول فلان بخش باشیم، اما استدلال ما این باشد که اگر بودجه دادند، کار می‌کنیم و اگر هم ندادند کار نمی‌کنیم!

کرباسچی با اشاره به عملکرد نامناسب وزیر راه و شهرسازی در یک سال و نیم گذشته تصریح می‌کند: «من در مصاحبه دیگری هم در مورد وزارت راه خطاب به وزیر محترم گفتم شما چهار سال وزیر هستید که ان‌شاءالله هشت سال بشود! بعد از هشت سال که بازنشسته خواهید شد، با خانواده به سفر خواهید رفت. اما اگر در همین ترافیک متوقف شوید، نوه‌های شما نخواهند گفت شما در دوره وزارت خود چه کاری انجام دادید؟!  نمی‌خواهم نقد و سرزنش کنم، اما قصدم این است که بگویم باید دلمان بیشتر از این چیزی که هست شور بزند. من البته مثال وزارت راه را زدم، اما بقیه وزارتخانه‌ها هم همین‌گونه است. ما همین حرف را در وزارت کار و امور اجتماعی و برخی وزارتخانه‌های دیگر داریم. دولت باید ابتکار به خرج دهد و فکری در این‌باره کند.»