محمد مایلی کهن درباره لغو بازی های روز یکشنبه لیگ برتر و تاثیراتی که این موضوع در برنامه ریزیهای تیم ملی داشته است به برنامه شب های فوتبالی عنوان کرد:با این اتفاقات تیم امید همه جوره ضرر کرد.من صحبت های تاج را گوش دادم.او گفت بهتر است کمیته پزشکی فدراسیون در این باره تصمیم بگیرد و اگر آنها موافق باشند ایرادی نیست.بنابراین فکر می کنم بهتر بود این مسابقات برگزار می شد.

 

وی ادامه داد:این روزها همه می گویند بیشترین همکاری با تیم امید شده است اما تاج گفت که ما کمترین همکاری را با تیم امید داشتیم.او واقعا راست گفت.ما درمواقعی به اردو رفتیم که یا بازی ها تعطیل بود یا مسابقات تیم ملی بزرگسالان بود و تنها فرصتی که داشتیم اردوی ترکیه بود که به تیم امید لطف کردند.

 

سرمربی پیشین تیم ملی درباره اینکه در زمان حضورش در تیم ملی،امور مختلفی را انجام می داد بیان داشت:من همزمان با سرمربیگری تیم ملی قائم مقام دفتر مشترک بودم و این دفتر بالای سر همه فدراسیون ها بود.اینگونه نبود هر فدراسیونی یک کارپرداز داشته باشد.دلار،بلیط هواپیما،گذرنامه و سایر موارد را دفتر مشترک فدراسیون ها انجام می دادند.آن زمان بلیط تهیه کردن سخت بود.من حتی پیراهن تیم ملی را به همراه سعید فائقی طراحی کردیم.

 

مایلی کهن درباره اینکه همیشه پس از شکست ها کمیته شکست تشکیل می شود و اینکه گفته می شود پیش از خاکپور سرمربیگری تیم امید به وی پیشنهاد شده بود گفت:قبل از هر چیز باید بگویم پس از جام جهانی کمیته شکست تشکیل نشد و کمیته پیروزی تشکیل شد.من از ابتدا نظرم این بود یک مربی جوان و با شخصیت کار را دست بگیرد.خودم هم تمایل نداشتم سرمربی تیم امید شوم.از من نظر می خواستند نفر اولی که معرفی کردم خاکپور بود.او از نظر فنی و اخلاقی جزو بهترین هاست.مثل بقیه جوانان شایسته که آینده خوبی برای شان می توان متصور بود.من در دوره اخیر پیشنهاد هم نداشتم اما هر زمان از من نظر می خواستند درباره خاکپور همین حرف را زدم.

 

وی درباره اینکه هزینه برپایی اردو در بندرعباس،بیش از اردو در هلند بود اظهار داشت:بله همین طور است اما امکانات بندرعباس با هلند و ترکیه قابل مقایسه نبود.در هلند 10 زمین فوتبال بود.آب و هوای بندرعباس از ترکیه بهتر بود اما از نظر امکانات مشکل داشتیم.

 

مدیر فنی تیم امید درباره اینکه فکر می کند چقدر این تیم رضایت مردم را جلب کرده است گفت:تا همین حالا هم فکر می کنم مردم راضی اند.ما نزدیک 150 بازیکن دیدیم.من و خاکپور با اکثر مربیان لیگ برتر و لیگ یک صحبت کردیم.تیم امید به باشگاهها کمک کرد.اسم این ها روی شان است.امید هستند و در باشگاه هایشان بازی نمی کردند.من از منصوریان گلایه مندم که اجازه نداده بود سه بازیکن نفت بیایند.علیاری و دانشور کجا بازی می کردند؟ما باید بر اساس آمار صحبت کنیم.وقتی اردوها تمام می شود خاکپور کلیه گزارش های بازیکنان را به باشگاهها می دهد.

 

وی درباره اختلافات میان تیم امید و تیم بزرگسالان اظهار داشت:از ناحیه ما هیچ مشکلی نبوده است.مشکل از طرف مقابل بوده است.طرف مقابل شما را زیر سوال می برد.

 

مایلی کهن درباره حضور کی روش در قطر و اینکه ظاهرا او قصد دارد به تیم امید انرژی بدهد گفت:این انرژی چرا قبلا داده نمی شد؟الان دقیقه 90 است.وقت اضافی است.شما باید یک شناخت قبلی داشته باشید.از دید من حضور کی روش در قطر حرکت مفیدی نیست.می توانند بیایند تماشا کنند.خیلی ها بازی را تماشا می کنند.الان موقع میوه چینی است.او اگر می خواهد بیاید می تواند بیاید و ما جسارت نمی کنیم بگوییم نیاید.

 

وی درباره وضعیت علیرضا جهانبخش،سردار آزمون و سعید عزت اللهی اظهار داشت:باشگاه آلکمار اجازه نمی دهد و باید تا 11 دی بازیکنانمان را بدهیم.جهانبخش بازیکن ارزشمندی برای ماست.آزمون هم درگیر امر خیر است و درگیر عمل هست.عزت اللهی با ما تمرین نکرده است.

 

مایلی کهن درباره روزبه چشمی و اینکه این بازیکن را در صبا کشف کرد گفت:چشمی ماحصل زحمات اکبر محمدی است.وقتی او به صبا آمد گفتم باید تست بدهد اما در عوض وقتی به استقلال رفت 400 میلیون نقد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد:من دست رایکوف را می بوسم.دست آلن راجرز را می بوسم.دست مورگان را می بوسم.بعدا مربیانی به فوتبال ما آمدند که کمک نکردند.ما این قدر جوان مستعد داریم که می توانیم جزو 20 تیم اول دنیا باشیم.برانکو 6،7 سال بود.به کدام مربی ایرانی این فرصت داده شد؟به گل محمدی در پرسپولیس چقدر فرصت داده شد؟الان در پرسپولیس برانکو حدودا یک سال است در ایران حضور دارد.به طور کلی نگرشی درباره مربی ایرانی و خارجی به وجود آمده است.

 

مایلی کهن درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت:ما باید بوسنی را می بردیم.جلوی آرژانتین یک ربع فوتبال بازی کردیم.بازی ایران نیجریه ضعیف ترین بازی جام بود.ما می توانستیم به مرحله دوم برویم.چند لژیونر در اروپا داشتیم والان چند بازیکن داریم؟این چه چیزی را نشان می دهد؟

 

وی درباره اینکه ملی پوشان از کی روش حمایت می کنند اظهار داشت:کجای دنیا دیدید یک بازیکن 20 ساله از هواپیما پیاده شود و بگوید که کی روش را نگه دارید؟این حرف ها به این بازیکنان القا می شود.ما هم می توانیم القا کنیم.چرا کی روش سرمربی منچستر نشد؟

 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال بیان داشت:یک عکس از تیم چهارم جام جهانی فوتسال نمی بینید.یک عکس از سعید رجبی نمی بینید.سعید رجبی در جام جهانی 17 گل زد.شمسایی در جام جهانی چند گل زد؟

مایلی کهن درباره اینکه آیا به آینده تیم امید امیدوار است یا نه گفت:اگر ناامید بودم که اینجا نبودم.