عجیب ترین خرید و فروش ها در اپ های تبلیغات

 هر کدام از ما احتمالا انبار مخفی در خانه یا اتاقمان داریم. حالا لازم نیست حتما شبیه انباری های رایج باشد،  منظورمان همان مکانی است که خرت و پرت های مختلفی را که مدت هاست به کارمان نمی آید و هیچ فکری هم به حالشان نکرده ایم، برای روز مبادا در آن جا روی هم تلنبار کرده ایم.

وسایلی که روزی کارآمد بوده اند و الان نه دلمان می آید دور بیندازیمشان نه دیگر کاربردی برایمان دارند را آنجا نگه می داریم. سایت ها و اپلیکیشن های نیازمندی های اینترنتی مختلف که به طور رایگان امکان درج آگهی را در اختیار شما می گذارند، با هدف پیدا کردن راهی برای استفاده از همین وسیله هایی که حتما برای عده دیگری به درد بخور است، شکل گرفته اند. ایده ای که شاید روزی طراحانش فکرش را هم نمی کردند که تا این اندازه رونق بگیرد و طیف وسیعی از مخاطبان را به خودش جذب کند.

حالا اگر سری به یکی از این اینترنت بازارها بزنید ، آنقدر آگهی های مختلف و عجیب و جالب می بینید که شاید تا ساعت ها درگیر این شهر فرنگ شوید و سرتان گرم شود.

قیمت های مختلف برای کالای یکسان

فرقی نمی کند دنبال یک یخچال جدید برای خانه تان باشید یا یک کلاس خصوصی آموزش زبان انگلیسی یا حتی یک حیوان خانگی دوست داشتنی. اینجا از هر کالا و خدمتی، همه نوع قیمتی پیدا می شود. دلیل این قیمت گذاری هایی که گاه بسیار عجیب و دور از ذهن هم به نظر می رسد، این است که هر فردی بدون هیچ نظارتی خودش اقدام به قیمت گذاشتن روی کالایش می کند.

 

یکی از دلایلی که طیف گسترده ای از مخاطبان، مشتری پر و پا قرص این سایت ها هستند، همین قیمت های مختلف است. البته در بعضی موارد هم باعث می شود، مشتری با دیدن قیمت های مختلف، اعتمادش را از دست بدهد و به سراغ همان روش های سنتی خرید از بازار و استفاده از آگهی های روزنامه ها برود.

هر چند درج آگهی در این سایت ها رایگان و بسیار راحت است، اما قوانین خاص خودش را دارد. اولین موردی که باید رعایت شود، مغایرت نداشتن آگهی با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و عرف جامعه و توهین نکردن به قومیت ها و ادیان مختلف است. در فهرست بلند بالای آگهی های غیر مجازی که اجازه انتشار ندارند، به موارد جالبی برخوردیم.

 

از جمله این موارد می توان به تبلیغ ابزار یا آموزش‌های نفوذ، خرابکاری، یا شکستن قفل، Hack و Crack، آگهی شبکه‌های هرمی و فعالیت ‌های غیرقانونی و غیرمجاز اقتصادی مشابه، آگهی انجام پروژه‌ های دانشجویی و دانش آموزی، تبلیغ هر گونه سلاح گرم و سرد، فروش دستگاه فلزیاب، گنج‌ یاب، حفاری غیرمجاز یا وسایل مرتبط با آن، خدمات مرتبط با همسریابی،

دوست ‌یابی، مشاوره خانوادگی و یا سایت های دوستیابی، خرید و فروش کلیه و سایر اعضای بدن، خرید و فروش سگ!، آگهی های مربوط به محرمیت، ازدواج موقت و دائم و فروش مکمل‌ های ورزشی اشاره کرد که معمولا هم رعایت نمی شود.

 

نکته ای که در هر آگهی جلب توجه می کند، هشدار پلیس فتاست. در پیام پلیس فتا نوشته شده است: لطفا خرید خود را فقط به صورت حضوری انجام دهید و پیش از آن هیچ مبلغی را واریز نکنید. این یعنی این که حواستان باشد که کلاهبردار ها اینجا هم دست از سرتان بر نمی دارند.

اگر می خواهید خرید مطمئنی داشته باشید، از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن ها پیش از انجام معامله فراهم است. هرگز پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید. اگر فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کرد،‌ دلیل کافی برای اعتماد نیست. ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد. در صورت امکان، پس از خرید کالا رسید کتبی معتبر از فرد دریافت کنید.

 

عجیب ترین خرید و فروش ها در اپ های تبلیغات

کافی است چند دقیقه آگهی های دسته بندی شده این سایت ها را مرور کنید تا سرتان سوت بکشد. ادبیات متفاوت برای تبلیغ، قیمت های باورنکردنی (چه ارزان، چه گران) و از همه مهم تر محصولات عجیب و غریب، ماحصل چند ساعت گشت و گذار ما در این سایت هاست . ادبیات و تیتر آگهی هایی که در مطلب زیر آورده ایم هیچ تغییری نکرده و عین نوشته آگهی دهندگان است.

 

تور کیش می خوام برای 4 دی ماه

بخشی از این آگهی ها شبیه نیازمندی هاست. یعنی آگهی هایی که فرد برای خرید محصولات مورد علاقه اش می دهد. مثل این مورد: "به یک تور با کیفیت برای 4 دی ماه به مقصد کیش نیازمندم. دو نفر هستیم به مدت 3 شب و 4 روز اقامت می خواهیم. لطفا هزینه پیشنهادی زیر 400 هزارتومان باشد چون بیشتر نداریم که پرداخت کنیم. ممنون از همکاری شما ...!"

 

کفتر قلدر منتظر شماست

این اپ ها پر هستند از آگهی های مربوط به حیوانات اهلی و وحشی. جالب است که بیشتر این آگهی ها تضمینی است و قول صد در صد می دهند که حرفشان درست است و اغلبشان هم چون وقت ندارند از روی ناچاری می خواهند حیوانشان را بفروشند.

«یک کفتر نر دارم می فروشم به شرط جوجه کشی تضمینی بی برو برگرد، با دوتا جوجه اش می فروشم 70 هزارتومان. به علت کمبود جا و نداشتن وقت کافی برای این که بهشون برسم وگرنه خیلی حیفم میاد. اگر خریدار واقعی هستی زنگ بزن وگرنه مزاحم نشو وقت ندارم.

البته حیوانات بخش عمده ای از اپ ها وسایت های این چنینی را پر کرده اند اما جالب تر از حیوانات، آگهی های مربوط به وسایل مربوط به آن هاست : "لباس های زیبا در طرح های شاد برای حیوانات خانگی شما، در تمام سایزها و با طرح های گوناگون که محال است مورد پسند شما و حیوان خانگی تان واقع نشود. قیمت ها همگی توافقی هستند. زنگ بزن تا صاحب تاپ ترین لباس ها برای حیواناتت شوی. راستی لازم است بگویم که لباس ها پاییزه و زمستانه هستند!"

 

آتیش زدم به مالم، گربه مو میدم گوشی می گیرم

در ادامه معاوضه های عجیب، تعویض کالاهای گران قیمت با گربه های نژاد پرشین را می بینید که خیلی هم مورد توجه گربه دوست هاست! "شش ماهه است، نر و سفید و پشمالو، آروم و بانمکه. می خوام با تمام وسایل شخصیش بفروشمش چون بهشون وابسته است. قیمتی که می گم قیمت منصفانه است می تونید تحقیق کنید و بعد با من تماس بگیرید. می خوام برم سفر کسی نیست نگهداری کنه ازش خیلی نگرانشم برا همین می خوام بفروشمش به یه علاقه مند. دلال و گربه فروش تماس نگیره لطفا"

 

اکانت کلش میدم خوکچه هندی می گیرم

در قسمت سرگرمی و فراغت این اپ ها تا دلتان بخواهد معاوضه بازی ها با کالاها و حیوانات مختلف وجود دارد. "معاوضه اکانت کلش لول 76 که حدود 120 هزارتومان قیمتش است با خوکچه هندی یا همستر خوب و تمیز. اگر سوال پیش اومده واست که چرا اکانت بازیمو می فروشم باید بگم که چون از بازیش خسته شدم. هرکی خواست پیام بده و مورد خودشو بگه و از همسترش عکس برام تو تلگرام بفرسته "

 

با کمترین قیمت خواننده شوید

آگهی های بخش کلاس های خصوصی و آموزش های خاص معمولا مربوط می شوند به دوره آمادگی برای کنکور و آزمون های زبان اما در این بین چنین نمونه هایی هم پیدا می شود دیگر: "اگر خیلی با صدات حال می کنی، اگر خیلی دوست داری خواننده بشی و فکر می کنی این سال ها هنرت ناشناخته مونده فقط یک تماس بگیر خیلی زود به چیزی که می خوای میرسی. اگر ساز خاصی می زنی هم اعلام کن. قیمتو پایین می گم بسته به جنس صدات که بتونی زودتر پیشرفت کنی"

 

زیر خاکی اعلا و اصل مناسب برای جهیزیه

از آن جا که عتیقه جات همیشه مورد توجه بسیاری از افراد بوده و طرفداران خاص خودش را دارد، در بخش وسایل خانه و تزیینات منزل می توانید نمونه هایی از این زیرخاکی های مثلا اصل را پیدا کنید که فروشنده اش لطف کرده و می خواهد بی دلیل با قیمت خیلی کم به علاقه مندان بفروشد. «یک عدد زیر خاکی عتیقه و اصل و زیبا به صورت نو و سالم به فروش می رسد. این عتیقه برای جهیزیه عروس خانم هایی که اجناس با ارزش و تاریخی را دوست دارند بسیار مناسب است. قیمت فقط 125 هزارتومان که به نسبت ارزش این زیرخاکی هیچ است. کارشناس، عتیقه و اصل بودنش را تایید کرده است»

 

به یک همسفر که ترجیحا پایه باشد، نیازمندیم

مدتی قبل در بین آگهی های مربوط به سفر یا خانه و املاک، آگهی هایی با مضمون همخانه و همسفر دیده می شد که محتواهای بسیار عجیبی داشتند. اما خوشبختانه دیگر چنین مواردی در سایت ها و اپ های خرید و فروش مجازی، کمتر دیده می شود. «می خوام برم ترکیه، یک همسفر می خوام که خیلی گیر نباشه و همراهی کنه. برام خیلی مهمه که پایه باشه و خوش اخلاق. سر هزینه ها هم با هم حرف می زنیم. اگر نظرت با ترکیه نبود، می ریم دبی.»

هرچه هست، این سایت ها و اپلیکیشن ها مثل برخی موارد دیگر، هنوز راه درازی تا جا افتادن فرهنگ صحیح استفاده از آن و افزایش سطح اطلاعات مردم برای مقابله با کلاهبرداران و افراد متخلف دارند، اما باید تلاش کرد این افزایش سطح آگاهی، با کمترین هزینه برای افراد و آحاد جامعه باشد.