حواشی سرخ پوشان تبریزی از ابتدای لیگ پانزدهم آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد، رفتن تونی اولیویرا و حضور امیر قلعه نویی تا حدی این احتمال را می‌داد که این تیم به روزهای خوش خود بازگردد اما این موضوع تحقق نیافت و حذف این تیم از جام حذفی و دیگر حواشی موجب شد تا کماکان نوار ناکامی‌های تراکتوری ها ادامه داشته باشد. قلعه نویی در آغاز نیم فصل دوم بازیکنانی مثل مهدی کیانی و فرزاد حاتمی را به تیم اضافه کرد تا شاید بتواند ناکامی نیم فصل اول و جام حذفی را جبران کند.

کاپیتان سابق تیم فوتبال تراکتورسازی  در خصوص جدایی اش از گسترش فولاد و بازگشتش به جمع سرخ پوشان می‌گوید: «جوانی ام را در تراکتورسازی گذاشتم و خوشحالم که با همکاری مسئولان گسترش فولاد توانستم مجدداً به تراکتور بازگردم.» مهدی کیانی بیان می‌کند: «نیم فصل خوبی در گسترش فولاد داشتم، این تیم امکانات بسیار خوبی دارد و این پتانسیل را دارد که در بالای جدول حضور یابد. از همه افرادی که کمک کردند تا من به تراکتورسازی بازگردم، تشکر می‌کنم و امیدوارم که با این تیم نیم فصل خوبی را پشت سر بگذارم.»

او با اشاره به ناکامی سرخ پوشان تبریزی در جام حذفی و نیم فصل اول لیگ می‌افزاید: «متأسفانه تراکتورسازی در نیم فصل موفق نبود، تراکتورسازی بازیکنان و هواداران خوبی دارد و جایگاه فعلی مان به هیچ وجه شایسته نیست. امیدوارم که در ادامه با جذب چند بازیکن بتوانیم خودمان را در بالای جدول ببینیم.» بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی در خصوص حواشی این تیم بیان می‌کند: «این حواشی مربوط به گذشته است و با حضور قلعه نویی این مشکلات برطرف خواهد شد. در حال حاضر تمرکز تمامی بازیکنان به تمرینات است و امیدوار هستیم که در نیم فصل دوم بتوانیم با جدیت بیشتر به نتایج دلخواه مان برسیم. مطمئن باشید قلعه نویی حواشی را جمع می‌کند.»

کیانی ادامه می‌دهد: «قلعه نویی مربی بزرگی است و کارنامه موفقی دارد و همه امیدوارند با حضور او بتوانیم سهمیه آسیا را کسب کنیم. هواداران تراکتورسازی مستحق بهترین‌ها هستند و تمام تلاش ما این است که بتوانیم تیم را به دوران اوجش بازگردانیم و دل هواداران را شاد کنیم.» او درباره دیدار با نفت تهران در آغاز نیم فصل دوم می‌گوید: «بازی سختی مقابل تیم نفت در پیش داریم چرا که نفت تیمی قدرتمند است و مربی بسیار خوبی دارد. همیشه دیدارهای تراکتور با نفت جذاب می‌شود و امیدوارم امروز هم شاهد بازی جذابی بین دو تیم باشیم.»

بازیکن کهنه کار تراکتورسازی بیان می‌کند: «بازی با نفت سکوی پرواز تراکتورسازی خواهد بود و هدف مان این است که از بازی با نفت روند رو به صعودمان را آغاز کنیم بنابراین، این دیدار برای ما اهمیت بالایی دارد. از نظر تمامی بازیکنان بازی با نفت 6 امتیاز دارد و ما باید 6 امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم.»