محسن رهامی، فعال اصلاح‌طلب و عضو هیات رییسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در این نشست طی اظهاراتی گفته است:

 

«تجربه دو دوره اخیر مجلس و دولت نشان داد که عدم حضور نخبگان صالح در مراکز قانون گذاری چه عواقبی دارد. در 8 سال گذشته مفاسد اداری و حجم اختلاف‌ها افزایش یافته است!»

 

*رهامی پیش از این نیز اظهاراتی عجیب، شاهکارهای ادبیاتی دیگری را هم نسبت به نمایندگان ملت در مجلس و نسبت به منتخب ملت در دولت بر زبان آورده است.

او زمانی در یک میتینگ سیاسی در شهرستان ایلام، رئیس‌جمهور روحانی را بی‌... خواند و زمان دیگری هم در یک مصاحبه مدعی شد: «مجلس نهم اجازه داد میلیاردها از بیت‌المال اختلاس شود!»

این فرد، قبل از توافق برجام هم با اشاره به مسئله تحریم‌ها، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: «تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده»!

وی که عضو هیات رییسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز هست برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

پیش از رهامی، رسول منتجب‌نیا، دیگر فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی که گویا بصورت همزمان کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز شده است طی اظهاراتی در روزنامه آرمان امروز پیرامون مجلس اصولگرای نهم و انتخابات آتی گفته بود: «بعد از اینکه قوه مهم مقننه سه دوره متوالی در اختیار تندروها و کارنابلدها بود، این بار مجلسی اصلاح‌طلب و با رویکرد اعتدالی تشکیل خواهد شد تا بلکه در کنار دولت تدبیر و امید، بتوانند کشور را از شرایطی که ندانم‌کارها و سوءاستفاده‌کنندگان رقم زده‌اند، رهایی پیدا کند»

در همین زمینه، مصطفی کواکبیان، از فعالان اصلاح‌طلب نیز که او هم کاندیدای انتخابات مجلس دهم شده است اخیراً در یک مناظره دانشجویی و هنگامی که دانشجویان شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را سر داده‌اند، عنان اختیار از کف نهاده و خطاب به دانشجویان شروع به ناسزاگویی کرده و حتی نام پدر و مادر دانشجویان را نیز برده است.