اولویت های حج تمتع 95 اعلام شد

تمام دارندگان قبض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع تا 20 خرداد 1385، می توانند از روز 23، 24 و 25 بهمن ماه سال جاری بر حسب استان محل سکونت برای ثبت نام به کاروان ها مراجعه کنند.

اطلاعات کاروان های حج سال 1395 به همراه اسامی مدیران کاروان، در استان ها، روزهای 20 و21 بهمن ماه از طریق روزنامه های کثیرالانتشار محلی به چاپ خواهد رسید.

واجدان شرایط تشرف به حج تمتع امسال می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به هر یک از مدیران کاروان ها به صورت غیر حضوری نیز از طریق پایگاه اینترنتیwww.haj95.haj.irکاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل ثبت نام را دنبال کنند.

سازمان حج وزیارت با اعلام اینکه گذرنامه بین المللی واجدین شرایط تشریف می بایست حداقل تا نیمه اسفند سال 1395 اعتبار داشته باشد از کسانی که فاقد گذرنامه هستند و یا اعتبار گذرنامه آنان کمتر از تاریخ اعلام شده است خواست در فرصت مناسب نسبت به دریافت و یا تمدید مهلت گذرنامه خود به صورت انفرادی اقدام کنند.

ضمنا تمامی کسانی که قصد واگذاری قبوض ودیعه گذرای حج تمتع خود را به بستگان درجه یک(پدر، مادر، برادر، خواهر، و فرزند) دارند و یا قبلا واگذار کرده اند لیکن در سامانه جامع نقل و انتقال ثبت و طی مراحل نکرده اند می بایست قبل از فرارسیدن روز ثبت نام مراتب انتقال را حتما در سامانه اعلام شده با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مجاز در استان یا شهرستان خود ثبت و مراحل مربوطه را طی کنند.

اطلاعیه تکمیلی سازمان حج در زمینه مشمولین تشرف به حج و ثبت نام در کاروان ها در روز شنبه، یکشنبه به تاریخ 17 و 18 بهمن ماه در روزنامه ‌ها به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است، امسال نیز هزینه اعزام به حج تمتع در دو قسط از زائران دریافت خواهد شد.

اولویت های حج تمتع 95 اعلام شد