حماسه 9 دی را باید یوم‌الله خواند

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از کتاب 9 دی که صبح امروز یکشنبه 6 دی ماه برگزار شد، اظهار داشت: نظام ما یک نظام قدرتمندی است و دشمنان برای اینکه این نظام و این دین را تخریب کنند تلا‌ش‌های بسیاری کردند.

وی ادامه داد: یک تفاوت اساسی میان همه فتنه‌ها و فتنه سال 88 وجود دارد و آن اینکه در این قضیه دشمن احساس کرد که جای پایی در کشور دارد و می‌تواند کینه همیشگی خود را اجرایی کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر ما این قضایا را درست تحلیل نکنیم نمی‌توانیم به حماسه 9 دی پی ببریم، گفت: عظمت این حقیقت را زمانی انسان پی می‌برد که بداند این فتنه چه ابعادی دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: «تقلب» اسم رمزی بود که افراد را به صحنه کشیدند، ناامن سازی کشور، حمله به برخی از مراکز نظامی و تلاش برای مستندسازی این دروغ بزرگ صورت گرفت که تاکنون هیچ سند قابل توجه حقوقی پیدا نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای آغازین انتخابات 88 مقام معظم رهبری تمام مسئولین را صدا زدنند و فرمودند که اگر کسی سمتی دارد ارائه دهد، که بعدها طبق اخبار متوجه شدیم که کسی سندی ارائه نداد و تنها فضا را اینگونه ساخته بودند.

دادستان کل کشور افزود: نکته‌ای که قابل توجه است این است که قبل از انتخابات 88 مقام معظم رهبری هشدارهای لازم را دادند و فرمودند که عده‌ای می‌خواهند علامت انتخابات را زیر سوال ببرند، همچنین ایشان اشاره کردند که دشمن را به طمع نیندازید.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما ساختگی نیست و تمام نظام برخواسته از رأی ملت است، تصریح کرد: حضور 40 میلیون انسان پای صندوق‌های رأی یک امر بی‌نظیر و زلزله سیاسی بود.

وی گفت: آنهایی که مدعی خط امام و رهبری هستند این خط شاخص دارد، میزان رأی ملت است و آنچه که رهبری انجام دادند دفاع از جمهوریت نظام و رأی مردم بود و حتی مقام معظم رهبری فرمودند مرزتان را با دشمن مشخص کنید.

دادستان کل کشور افزود: علیرغم تأکیدها به اینکه به قانون عمل شود و به اغتشاشات پایان دهند، انجام نشد و مردم دیدند که قضیه اغتشاشات و نوع شعارها و سمت‌گیری‌ها به سمت اصل ولایت فقیه است، لذا مردم بدون بخشنامه و اراده خودشان به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: اراده فولادین برخواسته از بصیرت و دشمن شناسی بود که در مردم ظهور کرد، حقیقتا باید 9 دی را یوم‌‌الله گفت.

وی خاطر نشان کرد: در حماسه 9 دی که جلوه قدرت الهی بود پایان 8 ماه ایجاد ناامنی بود، ما احساس کردیم بعد از 9 دی تمام رسانه‌های دنیا لحنشان عوض شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما می‌خواهیم دین در متن جامعه حکمرانی کند، افزود: آنچه که جامعه ما را به سعادت می‌رساند، آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یک جامعه سکولار است گفت: وقتی مؤلفه‌های قدرت را برای یک کشور می‌شمارم در کشور ما دین‌مداری مردم و ولایت فقیه جزو مؤلفه‌های قدرت است که برای اصل و بقای نهضت اسلامی و مقابله با توطئه‌ها بوده است.

 

وی با بیان اینکه در فضای غبار آلود باید حق از باطل تمیز داده شود اظهار کرد: در سال 88 بعضی از خواص نه درست موضع گرفتند و نه درست مردم را هدایت کردند، برخی با سکوت و گرایشات نادرستشان زمینه را برای فتنه گران فراهم کردند.
 
شایان ذکر است که در پایان این مراسم از کناب "حماسه 9دی" رونمایی شد.