واکنش طلایی به اظهارات مسئولان محیط زیست

مرتضی طلایی که امروز در غیاب چمران ریاست جلسه را برعهده داشت، به سخنان اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: بهتر است به جای اینکه بخواهیم دیگران را در این شرایط اسفبار که نه تنها تهران بلکه سایر کلانشهرها نیز با آن دست به گریبان هستند، محکوم کنیم به دنبال اجرای راه حل منطقی و ضربتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه سایر کلان‌شهرها نیز این شرایط بد آلودگی هوا را دارند، اظهارداشت: این نوع فرافکنی ها یک نوع حرکت و فرار رو به جلو برای عدم پاسخ گویی است.

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: کسی که یک روزی در همین شورا دولت قبل را متهم به عدم انجام وظایف خود در برخورد با آلودگی هوا می‌کرد، اکنون که در مسند مسئولیت حفاظت از محیط زیست هستند انتظار نمی‌رود که اینگونه اظهارنظر کنند.

طلایی افزود: البته ما نیز معتقدیم که آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرهای ما ناشی از اعمال سیاست‌های غلط و عدم اجرای وظایف قانونی دولت‌ها در ادوار گذشته بوده است اما در هر صورت باید همه دست به دست هم بدهیم و هر کاری که برای رفع آلودگی هوا نیاز است انجام دهیم.

طلایی همچنین در سخنان خود به تاریخ نگاری ایام هفته پرداخت و اظهار داشت: 7 دی سالروز درگذشت استاد سیدعلی‌اکبر پرورش یکی از یاران صدیق انقلاب و امام است که آن را گرامی می‌داریم.

وی همچنین افزود: امروز سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی و نیز اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر مهربانی است که این ایام را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین میلاد پیامبر اسلام و روز اخلاق و مهرورزی و نیز میلاد امام جعفر صادق را به همه مسلمانان و شهروندان تهران تبریک گفت.

طلایی در ادامه به واقعه تاریخی 9 دی سال 1388 اشاره کرد و گفت: 9 دی روز راهپیمایی عظیم مردم در محکومیت به هتک حرمت عاشورای حسینی و روز بصیرت و میثاق با امت و امام است که یاد و خاطره آن را گرامی می‌داریم.

طلایی در ادامه فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حماسه تاریخی 9 دی را قرائت کرد.