لاریجانی: انتخابات نباید تخریب‌کننده عزت ملی کشور باشد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش قضات عمومی سراسر کشور در سخنانی با اشاره به فضای ایجاد شده در انتخابات در کشور گفت: انتخابات نباید تخریب‌کننده عزت ملی کشور باشد و تبلیغات نیز نباید طوری باشد که افراد تخریب شوند و سایش‌های سیاسی در کشور ایجاد شود و به جای هم‌افزایی شاهد سایش‌های سیاسی باشیم. قوه قضائیه در این بین نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت انتخابات برای افزایش همبستگی ملی دوباره استفاده کنیم افزود: چه کاندیداها و چه مسئولان اجرایی و چه قوه قضائیه به عنوان مظهر عدالت در کشور ما باید این فضا را برای ایجاد همبستگی ملی در برگزاری انتخابات ایجاد کنند.

لاریجانی اضافه کرد: همه موارد در انتخابات باید بر اساس قانون باشد و هر کسی باید قاعده خودش را انجام دهد و قوه قضائیه هم در این بین دقت کافی داشته باشد.

رئیس مجلس با ابراز امیدواری از اینکه شاهد انتخاباتی پرثمر و سرنوشت‌ساز در کشور باشیم، گفت: اقبالی هم که مردم در نام‌نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از خودشان نشان دادند، نشاندهنده نشاط و انگیزه مردم برای تعیین سرنوشت‌شان است و احساس هم‌سرنوشتی نسبت به یکدیگر دارند که ایجاد رقابت بزرگ در کشور قابل تقدیر است.