خودروسازان کلاسیک و بزرگ نظیر جنرال موتورز، فولکس واگن، دایملر و دیگران به شدت در حال سرمایه گذاری روی این نسل از خودرو هستند و شرکتی مانند تسلا هم کل کسب و کار و درآمد خود را متمرکز بر خودروهایی کرده که انرژی خود را از باتری می گیرند.

بدون هیچ ترتیب خاصی با هم نگاهی می‌اندازیم به پنج ماشین الکتریکی دنیا که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

Renovo Motors Coupe

رنوو اولین خودروساز آمزیکایی است که ابرماشین تمام الکتریکی با سبک فوق‌العاده زیبا تولید کرد. کوپه اولین مدلر این شرکت و در حقیقت تا به‌امروز تنها مدل آنها است.

قدرت این ماشین 500 اسب بخار و گشتاور آن حدود 1355 نیوتون بر متر است. پس این ماشین ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از 3.4 ثانیه طی می‌کند که باعث شده با سریع‌ترین ماشین الکتریکی یا همان EV روبرو باشیم.

 

جذاب ترین خودروهای الکتریکی دنیا + تصاویر!

 

 

مورگان EV3

مورگان EV3 در بین این پنج مدل؛ در آخرین جایگاه قرار دارد. این ماشین ساخت بریتانیا بر اساس مورگان ۳ چرخ که در سال 2011 معرفی شده بود ساخته شده است. به‌جای موتور بنزینی دو سیلندر در قسمت جلوی ماشین که در مدل 2011 دیده شد؛ EV3 از یک موتور الکتریکی 45 کیلووات استفاده می‌کند که نیروی حرکتی چرخ‌های جلو را تأمین می‌کند. به گفته مورگان این ماشین می‌تواند حدود 240 کیلومتر با یک بار شارژ به حرکت ادامه دهد.

 

جذاب ترین خودروهای الکتریکی دنیا + تصاویر!

 

آئودی R8 e-tron

آئودی،ابرماشین R8 تمام الکتریکی ساخته است. از نظر بدنه؛ فضا و طراحی داخلی این مدل با آخرین مدل R8 یعنی V10 تفاوتی ندارد جر این‌که در زیر پوسته آن الکترون‌ها جریان دارند.

از نظر فنی؛ موتور الکتریکی این ماشین قدرتی برابر 340 کیلووات تولید می‌کند یعنی چیزی در حدود 7.5 برابر مدل مورگان. ماشین الکتریکی آئودی فاصله صفر تا صد کیلومتر را در عرض 3.9 ثانیه طی می‌کند.

 

جذاب ترین خودروهای الکتریکی دنیا + تصاویر!

 

تسلا مدل ایکس

مدل جدید تسلا یکی از بهترین‌ها و شاید بهترین ماشین این شرکت نام آن مدل ایکس است و درهای آن مانند بال شاهین است. البته ویژگی‌های قابل توجه مدل ایکس کم نیست. مدل P90D Founder با قیمت 142 هزار دلار صفر تا 100 کیلومتر را در 3.2 ثانیه طی می‌کند و تا ۴۰۰ کیلومتر به حرکت ادامه می‌دهد.

 

جذاب ترین خودروهای الکتریکی دنیا + تصاویر!

 

نمونه اولیه هوندا CR-Z

البته خرید هوندا CR-Z هیبریدی امکان‌پذیر است. اما این مدل موتور بنزینی ندارد. طراحی جالب این ماشین به‌گونه‌ای است که هر چرخ دارای موتور الکتریکی مخصوص به‌خود است. هر کدام  از موتورها قادر هستند 100 درصد گشتاور خود را در صفر دور در دقیقه ارائه دهند که باعث می‌شود CR-Z یک ماشین فوق‌العاده سریع باشد.

جذاب ترین خودروهای الکتریکی دنیا + تصاویر!