به گزارش ايسنا، در صورتي كه اين طرحها مورد قبول واقع شوند، آينده اميدواركنندهاي در انتظار انسانها خواهد بود.

این گزارش، به تعدادی از جالب‌ترین درمانهای بازگشت سن ارائه شده در کنفرانس می‌پردازد:

جوان‌سازی مجدد سلول از طریق فعال‌سازی تلومراز

نظریه: هر سلول انسان حاوی کروموزوم‌هایی است که دی‌ان‌ای انسان در آنها وجود دارند. دی‌ان‌ای، کنترل‌کننده تمام ویژگی‌ها و عملکردهای بدن انسان است. در انتهای هر کروموزوم، تعداد ۹۲ تلومراز وجود دارد که مسؤول نگهداری از کیفیت دی‌ان‌ای هستند.

با این حال هر گاه که سلول‌ها تقسیم می‌شوند، تلومرازها کوتاهتر شده و در آخر، به قدری کوتاه می‌شوند که سلول می‌میرد. با مرگ سلول، اندام حاوی آنها معیوب شده و کاربری مؤثر خود را از دست داده، از این رو روند پیری را سرعت می‌بخشند.

سرعت این فرآیند به شیوه زندگی و ژن‌ها بستگی داشته و طبق پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، افرادی که از تلومرازهای کوتاهتر برخوردارند، سه برابر بیشتر در معرض مرگ در اثر بیماری قلبی قرار دارند.

درمان: TA - ۶۵ به فعال‌سازی آنزیم تلومراز پرداخته که به حفاظت از آن کمک می‌کند.

پژوهش دانشکده پزشکی هاروارد در سال گذشته بر روی موش‌ها نشان داد که TA - ۶۵ باعثبلندتر شدن تلومرازهای کوتاه شده، ‌ سیستم ایمنی بدن را ترمیم کرده و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد.

هزینه این درمان بین ۲۰۰ تا ۶۶۰ دلار در ماه، بسته به سن بیمار است.

سیستم کنترل تنش آلفا - استیم

نظریه: تحریک جمجمه با برق‌درمانی(CES) در دهه ۱۹۵۰ در روسیه برای درمان اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی استفاده می‌شد که بر سلامت بدن تاثیر گذاشته و منجر به بیماری‌های قلبی و تسریع فرآیند پیری می‌شود.

سال گذشته ۳۹ میلیون نسخه برای درمان افسردگی صادر شده و تعداد بسیار بیشتر دیگری به دنبال کمک نرفته‌اند.

CES با استفاده از تکانه‌های کم‌قدرت برقی کار می‌کند که به شبیه‌سازی نورونها می‌پردازد.

جریان کم‌قدرت برقی به نظر منجر به طبیعی شدن رفتار این سلول‌ها شده، تولید مواد شیمیایی را در مغز متعادل کرده و وضعیت روانی فرد را بهبود می‌بخشد.

درمان: سیستم کنترل تنش آلفا - استیم کمی از یک گوشی همراه بزرگتر بوده که برای درمان، دو الکترود را به گوش، مچ‌دست یا پیشانی متصل می‌کنند. این دستگاه سپس روشن شده و یک احساس سوزن‌سوزن شدن در اطراف الکترودها ایجاد می‌کند.

بیماران معمولا سه ‌روز تا یک هفته پس از استفاده از این دستگاه، خواب بهتری را تجربه کرده و احساس افسردگی، ‌عصبانیت یا اضطراب در آنها کاهش می‌یابد. پس از سه هفته، نتایج نشان داده‌اند که تمرکز و توانایی هضم و یادآوری اطلاعات نیز تا حد زیادی بهبود می‌یابد. هزینه این درمان ۴۹۰ دلار است.

درمان با تزریق احیاکننده(Prolotherapy)

این درمان نوعی بازسازی بدون عمل رباط است که برای درمان دردهای مزمن از جمله آرتروز، درد کمر، فیبرومیالژی و آسیبهای ورزشی به کار می‌رود.

جراحات بافت‌های نرم نه تنها موجب دردهای آنی می‌شوند؛ بلکه می‌توانند به مشکلات بلندمدت‌تری مانند آرتروز منجر شوند چرا که رباطها نمی‌توانند از مفاصل اطراف و بافتهای عضلاتی نگهداری کنند.

Prolotherapy از قندی موسوم به دکستروز که در آب حل شده استفاده کرده که آن را در رباط‌ها یا تاندون‌های آسیب‌دیده تزریق می‌کنند.

این امر منجر به یک التهاب سطح پایین شده که ذخیره خون را افزایش داده و بافت را برای ترمیم خود تحریک می‌کند.

درمان: تزریق‌های Prolotherapy باید در مراکز درمان تخصصی انجام شوند. بین سه تا ۱۰ تزریق در دوره‌های هفته‌یی باید انجام شود.

این تزریق معمولا به همراه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(PRP) انجام می‌شود.

PRP به این شکل است که خون از بیمار گرفته شده و ‌پلاکت‌های آن که عامل رشد انسان بوده و تولید سلول را در بدن تنظیم می‌کند، جدا می‌شوند. PRP در نواحی آسیب‌دیده برای کمک به بازسازی سلولی تزریق می‌شود. هزینه این درمان ۴۰۰ دلار به همراه مشاوره ابتدایی است.

مکمل اکسید نیتریک

نظریه: ‌ اکسید نیتریک که در سال ۱۹۸۸ کشف شده، مسؤول بسیاری از عملکردهای بدن بوده، اما نقش اصلی آن در بدن بازکردن و گشایش عروق است که به باز شدن رگ‌ها و جریان آزادانه خون کمک می‌کند.

پس از ۴۰ سالگی، توانایی تبدیل مواد شیمیایی موجود در غذا به خصوص گیاهان برگدار سبز به اکسید نیتریک در انسان کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، این مسأله منجر به گردش خون ضعیف‌تر می‌شود که می‌تواند باعثاز بین‌رفتن حس در اندام، ‌ عملکرد معیوب مغز، بهبود کندتر، کاهش سطح انرژی بدن و حتی افزایش امکان حمله و ناتوانی بدن شود. مکمل رژیمی اکسید نیتریک می‌تواند گردش خون را افزایش داده و به عملکرد مؤثرتر بدن کمک کند.

درمان: این مکمل حاوی آنزیم‌هایی است که به تبدیل اسیدهای‌آمینه در رژیم به اکسیدنیتریک کمک می‌کند.

هزینه بسته ۹۰ تایی کپسول این ماده ۴۲ دلار است.

کلاه لیزری

نظریه: ریزش مو در اثر پیری در هر دو جنس زن و مرد دیده می‌شود. این حالت معمولا از جوانی تا میانسالی آغاز شده و به سطح تستوسترون بدن مرتبط است.

زنان پس از رسیدن به دوره یائسگی با پدیده نازک شدن موها روبرو می‌شوند که به سطح پایین استروژن مرتبط است.

به گزارش ایسنا، تنش زیاد می‌تواند از دیگر عوامل ریزش مو باشد. نور قرمز سطح پایین کلاه لیزری به تحریک فولیکول مو در جمجمه پرداخته تا کیفیت بهتر و کمیت بیشتری از مو را تولید کند.

درمان: این کلاه برای درمان در منزل طراحی شده اما تنها با نسخه قابل دسترسی است. غشای گنبدمانند این کلاه بر روی سر قرار گرفته و با یک باتری کوچک شارژ می شود.

هزینه این دستگاه ۳۲۷۰ دلار است.

پروفایل طول‌عمر

نظریه: آزمایشات خون و ادرار می‌توانند به پیش‌بینی یک سرطان در حال پیشرفت، آغاز بیماری قلبی، پوکی استخوان و عدم تعادل هورمونی پرداخته و حتی سلامت اندام را نیز پیشگویی کند. با کشف مشکلات بالقوه سلامت آینده فرد، می‌توان شیوه زندگی را برای کند کردن یا توقف پیشرفت شرایط تغییر داد.

درمان: نمونههاي خون و ادرار به ۲۰ شيوه مختلف مورد آزمايش قرار ميگيرند. آزمايش خون را ميتوان توسط جعبه آزمايش و يا در مطب پزشك انجام داده و سپس به مركز پزشكي براي بررسي فرستاد. يك مشاور تلفني به بررسي نتايج پرداخته و نتيجه نهايي را اعلام ميكند. هزينه تقريبي اين درمان ۹۵۰ دلار است.