خواسته سارکوزی از مردم سوریه

به گزارش فارس، نيكلا ساركوزي در سخنراني سالانه خود در جمع سفراي فرانسه، در بخشي از سخنان خود درباره سوريه، مدعي شد كه مردم اين كشور از رئيس جمهوري خود حمايت نميكنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سازکوزی ادعا کرد که فرانسه و شرکای این کشور برای تحقق آمال و آرزوهای ملت سوریه مانند آزادی و دموکراسی هر کار قانونی که در توانش باشد انجام می‌دهد.

وی در عین حال به ریاست جمهوری مردم سوریه احترام نگذاشت و با دخالت در امور داخلی سوریه، خود را جای مردم سوریه قرار داد و از زبان آنان مدعی شد: مقامات دمشق اشتباه‌ می‌کنند اگر فکر می‌کنند که مردم سوریه آنان را تایید می‌کنند.

سوریه از ماه مارس گذشته به دلیل فعالیت گروهک‌های مسلح و حمله آنان به نیروها و مقرهای امنیتی و پلیس سوریه، سبب بروز ناآرامی و درگیری در این کشور شده است که تاکنون صدها نفر بر اثر آن کشته شده است و کشورهای غربی با نادیده گرفتن فعالیت گروهک‌های مسلح، فقط دولت سوریه را محکوم می‌کنند و به این بهانه آن را تحت فشار شدید سیاسی - رسانه‌ای قرار داده‌اند.

سارکوزی پیش از این نیز بنا بر درخواست آمریکا و در کنار اتحادیه اروپا و دولت آمریکا خواستار کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در سوریه شده بود.