مشورت مدیر مسئول کیهان با هاشمی رفسنجانی

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مطلبی با عنوان "مشورت مدیر مسئول کیهان با هاشمی و گلایه زواره‌ای و  روحانی از هاشمی" خاطره ای از رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به سال 1362 را منتشر کرد که در ادامه آن را می خوانیم:

 

"در جلسه‌ علنی‌، طرح‌ تعاونیها مطرح‌ بود. جنجالی‌ و پر مخالف‌ و موافق‌ بود؛ دو خط فکری‌اقتصادی‌ در مقابل‌ هم‌ قرار داشتند. من‌ هم‌ به‌ عنوان‌ موافق‌ صحبت‌ کوتاهی‌ کردم‌ و تصویب‌ شد.

 

آقای‌ دکتر [حسن‌]روحانی‌ و آقای‌ [سیدرضا]زواره‌ای‌ از پخش‌ حرفهای‌ امام‌ در ملاقات‌ باشورای‌ سرپرستی‌ صداوسیما علیه‌ شورای‌ قدیم‌ ناراحت‌ بودند و گفتند که‌ نوار صحبت‌ را در اختیارنمایندگان‌ قرار داده‌اند. معلوم‌ شد، عصر هم‌ نوار را در جلسه‌ حزب‌الله‌ مجلس‌ گذاشته‌اند. من‌ با این‌کار مخالف‌ بودم‌. شاید برای‌ اینکه‌ احمد آقا انتظار داشت‌ در شورای‌ حزب‌ که‌ یکی‌ از اعضا،حرف‌ سابق‌ امام‌ را نقل‌ کرده‌ بود، گفته‌ شود و من‌ نگفته‌ بودم‌؛ چنین‌ کردند.

 

ظهر دکتر رهنما آمد و گزارشی‌ از موفقیت‌ در تهیه‌ بعضی‌ از نیازهای‌ جنگی‌ را داد. خانم‌مزیدی‌ که‌ کاردستی‌های‌ ظریفی‌ تهیه‌ می‌کند، آمد و برای‌ حمایت‌ از هنرش‌ کمک‌ می‌خواست‌. ازطرف‌ مرغداران‌ آمدند و از کمبودها و پایین‌ بودن‌ قیمت‌ مرغ‌ و تخم‌مرغ‌ و کمی‌ وسائل‌ دارویی‌ گله‌داشتند. دادستان‌ و حاکم‌ شرع‌ شیراز آمد و گزارشی‌ دادند. نماینده‌ تاکستان‌ آمد و از فرماندار و وزیرکشور شکایت‌ داشت‌.

 

عصر، [اعضای‌] عقیدتی‌ سیاسی‌ نیروی‌ هوایی‌ و روحانیون‌ قمشه‌ آمدند. برای‌ آنها مفصلاصحبت‌ کردم. آقای‌ [حسن‌]شاه‌چراغی‌ [سرپرست‌ مؤسسه‌ کیهان‌] آمد و راجع‌ به‌ راه‌ انداختن‌ کتاب‌هفته‌ کیهان‌ و استفاده‌ از نویسندگان‌ و شخصیتهای‌ ادبی‌ و علمی‌ فراموش‌ شده‌، مشورت‌ کرد؛موافقت‌ کردم‌.