' مسعود طبيبي' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۹ صبح امروز(پنجشنبه) ، يك ميليون و ۲ هزار وسيله نقليه از راه هاي كشور تردد كرده كه دراين بين سهم وسايل نقليه سنگين ۱۳ درصد و ميانگين سرعت ۸۵ كيلومتر بر ساعت بوده است.
وی با بیان اینکه به طور متوسط ۲۰۱ وسیله نقلیه در هر ساعت از جاده های کشور تردد کرده اند، اظهار داشت: این در حالی است که استان های البرز، تهران، فارس، مازندران و گیلان به ترتیب با ۱۳۸۰،۵۷۱، ۳۵۶،۳۳۹ و ۳۱۰ وسیله نقلیه بالاتر از متوسط کشوری بودند.
طبیبی ادامه داد: استانهای گلستان، خراسان رضوی و قم از نرخ ترافیک پایین تر از متوسط کشوری برخوردار بودند که احتمال می رود در این بین ترافیک خراسان رضوی در ساعات آینده افزایش یابد.
** قطب سفرها استان گیلان
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به افزایش حجم ترافیک در محورهای ورودی استان گیلان اظهار داشت: این افزایش ترافیک باعثشد در حد فاصل منجیل تا ساعت یک و دو نیمه شب ' گره ترافیکی ' رخ دهد به نحوی که، زمان سفر از قزوین تا امامزاده هاشم پنج ساعت طول کشید؛ این در حالی است که به طور معمول این فاصله در ۱۱۶ دقیقه طی می شود.
وی با بیان اینکه در بازگشت سفرها، برای برخی از وسایل نقلیه سنگین ممنوعیت تردد اعمال می شود، ابراز امیدواری کرد، این منطقه در سفرهای برگشت با ترافیک کمتری مواجه شود.
طبیبی همچنین گفت: برای نخستین بار، میزان ترافیک محور کرج - قزوین از محور تهران - کرج بیشتر بوده که نشان دهنده گسترش سفرها از البرز به سمت شمال و غرب کشور است.
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه در حال حاضر از سه محور منتهی به شمال یعنی محور های ' کرج - چالوس '، ' هراز ' و ' فیروزکوه '، محور کرج - چالوس از همه پرترافیک تر است، افزود: محور هراز و فیروز کوه از ترافیک کمتری برخوردار است و از بین این دو محور هم، محور هراز با توحه به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از ترافیک یکدست تری برخوردار است.
طبيبي در پايان گفت: سايت مركز مديريت راه هاي كشور به نشاني www.iran.۱۴۱.ir `پاسخگوي اطلاعا ت مورد نياز ترافيكي است ، ضمن اينكه شهروندان مي توانند با نصب نرم افزار موبايل بر روي گوشي هاي خود از آخرين وضعيت راه هاي كشور با خبر شوند.