آغاز شمارش معکوس برای لغو تحریم‌ها

حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکرات با 1+5 و مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: شمارش معکوس برای فرا رسیدن روز اجرای تفاهم هسته‌ای (برجام) و لغو تحریم‌ها آغاز شده است.

وی عنوان کرد: تفاهم ایران با کشورهای 1+5 در ژنو در خصوص حل برخی از مهمترین مباحث باقیمانده پیرامون لغو تحریم‌ها هم قدم مهم دیگری برای رسیدن به زمان اجرای برجام است.

 نشست کارشناسی ایران و 1+5 طی روزهای جمعه و شنبه در شهر ژنو برگزار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 16 دی ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود در نشست خبری مشترک درباره تماس‌ تلفنی با جان کری گفت:  ما به روز اجرای برجام بسیار نزدیک شده‌ایم که شاید در چند روز آینده به آن برسیم. بیشترین نقش را در این خصوص ایران و آمریکا ایفا خواهند کرد و به همین دلیل طی چند روز گذشته بین من و آقای کری و آقای صالحی و مونیز تماس‌های تلفنی و ایمیلی زیادی انجام شده است چرا که باید آخرین هماهنگی‌های صورت گیرد.

وی افزود: طی چند روز آینده همکاران ما و 1+5 در اروپا برای نهایی شدن امور، جلساتی خواهند داشت و به همین دلیل با خانم موگرینی نیز مفصلا صحبت کردیم. لذا اصل صحبت‌های ما درباره اجرای برجام است.