همشهری آنلاین- ندا شریف: بروز لکههای تیره و قهوهای روی پوست در اثر افزایش سن در بعضی افراد حتمی و علت آن تجمع بیش از حد پیگمان یا رنگدانه ملانین در پوست است.

ایجاد لک‌های تیره به دلایل مختلف افزایش سن، بودن در معرض آفتاب، بیماری کبد، یائسگی، ژنتیک، آکنه و استرس بستگی داشته، راه‌های مختلفی برای بهبود و نیز جلوگیری از تشکیل آن‌ها وجود دارد.

۱ - اسکراب:
این روش به برداشته شدن سلول‌های مرده که باعثبسته شدن منافذ و بدتر شدن لک‌های تیره می‌شوند، کمک می‌کند. لایه‌بردار‌هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز به بهبود قسمت‌های تیره کمک می‌کنند.

۲ - ضد آفتاب:
استفاده روزانه از ضد آفتاب که به کاهش لکه‌های تیره موجود کمک کرده و مانع ایجاد لک‌های جدید می‌شود. درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست

۳ - لوسیون:
استفاده از لوسیون و کرم‌هایی که دارای فرمول خاص برای درمان لک هستند. از مارک‌های معتبر برای درمان لک‌های دست و صورت استفاده کنید. این محصولات دارای ترکیبات بی‌رنگ‌کننده هیدروکینون هستند.

۴ - میوه و سبزیجات:
خوردن مقدار کافی میوه و سیزیجات به خصوص لیمو، خیار و گوجه‌فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند، را فراموش نکنید. هیچ چیز مانند مواد غذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین‌های مختلف در سلامت پوست موثر نیست.

۵ - استفاده هفتگی از ماسک‌های روشن‌کننده:
این ماسک‌ها به‌تدریج به روشن شدن قسمت‌هایی که رنگدانه‌ها تجمع پیدا کرده‌اند یا همان نقاط تیره کمک می‌کنند.

۶ - استفاده از روش‌های تخصصی:
تحت نظر پزشک متخصص از روش لایهبرداری با دستگاه استفاده کنید. در این روش درمانی با استفاده از وکیوم و میکروکریستالهای کوچک به آرامی لایههای مرده پوست برداشته شده و به کمرنگ شدن لکهای تیره کمک میشود.