در حالی کمتر از 7 ماه به آغاز المپیک 2016 برزیل باقی مانده است که تیم ملی بوکس ایران این روزها اردوی آمادگی خود را جهت حضور و کسب سهمیه المپیک در تهران پیگیری می‌کند و قرار است طی چند ماه آینده در دو رویداد باقی مانده (چین و آذربایجان) برای کسب سهمیه المپیک شرکت کند.

علی مظاهری کاپیتان سنگین وزن و پرافتخار تیم ملی ایران که مدت‌ها است از اردوی تیم ملی فاصله گرفته و تمرینات خود را به صورت انفرادی پیگیری می‌کند گویا تصمیمی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک ندارد.او در صحبت‌های خود مدعی شده که در مسابقاتی که به میزبانی چین برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد و برای حضور در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک نیز هنوز به صورت جدی تصمیم نگرفته است.

علی مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط فعلی خود، اظهار داشت: در حال حاضر تمریناتم را به صورت انفرادی در استان کرمانشاه پیگیری می‌کنم، اما صلاح نمی‌دانم در نخستین مسابقات کسب سهمیه المپیک که قرار است به میزبانی چین برگزار شود شرکت کنم. اگر به آمادگی لازم برسم در مسابقات آذربایجان شرکت می‌کنم در غیر این صورت در این رویداد‌ وارد رینگ نخواهم شد. البته حضورم در مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین منتفی است.

وی در ادامه افزود: حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک کار آسانی نیست و باید مسئولان فدراسیون برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و اردوهای منظمی برای بوکسورها برگزار کنند تا آن ها نیز بتوانند در پایان نتایج قابل قبولی را کسب کنند. اوایل سال آینده کشور آذربایجان میزبان آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک است که منتظر برنامه‌های مسئولان فدراسیون هستم و در صورت مهیا شدن شرایط در آن رقابت‌ها وارد رینگ خواهم شد.

پرمدال آورترین بوکسور تاریخ ایران در ادامه صحبت‌های خود گلایه‌هایی را از مسئولان فدراسیون بوکس مطرح کرد و گفت: من پرافتخارترین ورزشکار بوکس ایران هستم و بیشترین مدال‌ها را برای کشورم کسب کردم. در طول سال‌هایی که پیراهن تیم ملی را پوشیده‌ام؛ هیچ گاه برای بوکس حاشیه‌ای درست نکردم. در طول این سال‌ها با تمام وجود برای بوکس ایران در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های دیگر مدال آوری کردم، اما حالا که مصدوم هستم کسی از فدراسیون بوکس جویای حال من نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: از مسئولان فدراسیون توقع می‌رود، وقتی یک ورزشکار مصدوم می‌شود حداقل یکی از اعضای فدراسیون جویای حال او باشد، اما متاسفانه در این مدت کسی سراغی از علی مظاهری نگرفته است.

کاپیتان تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: اگر بوکس ایران طی این سال‌ها به جایگاهی در داخل و خارج از کشورمان رسیده به این دلیل است که امثال سپهوند، امیری، قربانی،‌ ستارپور و... برای این بوکس زحمت کشیده‌اند. امیدوارم دوستان فراموش نکنند که ما در شب‌های سرد و روزهای گرم برای موفقیت بوکس ایران در کانکس زندگی می‌کردیم. موفقیت بوکس این روزهای ایران مدیون تلاش آن دسته از بوکسورهایی است که بدون چشم داشت در کانکس زندگی و مدال آوری کردند. ما در آن مقطع بدون هیچ حمایت مالی بوکس را به جایگاه فعلی رساندیم، اما حالا مسئولان فدراسیون به جای اینکه به جوانان بها بدهند همه آنها را فراموش کرده‌اند.

مظاهری در ادامه صحبت‌های خود با گلایه از ضعف‌های بوکس استان، کرمانشاه، گفت: بوکس ایران 5 تا 6 مدال طلای مسابقات آسیایی را در کارنامه خود دارد و از بین آن مدال ها 3 نشان آن برای بوکسورهای استان کرمانشاه است، اما متاسفانه این روزها شاهدیم بوکس استان دست افرادی غیر متخصص افتاده و هر روز جایگاه بوکسورهای استان کرمانشاه در تیم ملی ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. متاسفانه مدیریت افرادی که هیات بوکس استان را برعهده گرفته‌اند بسیار ضعیف است.

وی در پایان صحبت های خود، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته کرمانشاه قلب تپنده بوکس ایران بود، اما این روزها با مدیریت ضعیف افراد غیر متخصص شاهدیم که بوکس استان ما حال و روز بدی دارد. در گذشته از 10 نفر حاضر در تیم ملی 5 نفر عضو استان کرمانشاه بودند اما حالا جایگاه بسیار ضعیفی را داریم.