ابهاماتی در خصوص استخدام آموزش و پرورش

حجت الاسلام علیرضا سلیمی درخصوص خالی ماندن برخی ظرفیت‌ها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش امسال اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد که حدود 147هزار نفر داوطلب شرکت در این آزمون بودند در حالی که قرار بود 3هزار و 700 نفر از طریق آزمون پذیرش شوند.

وی افزود:‌ با اعلام نتایج آزمون استخدامی، 3هزار و 183 نفر پذیرفته شدند و 517 ظرفیت خالی مانده، این در حالی است که افراد زیادی، متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برای ما و داوطلبان شرکت کننده در این آزمون جای سؤال است: چرا این تعداد ظرفیت باید خالی بماند و چرا آموزش و پرورش اقدام به جایگزین کردن ظرفیت‌های خالی‌مانده نکرده است؟

سلیمی در پاسخ به این پرسش "اجرای سیاست بومی‌گزینی در جذب معلم منجر به خالی ماندن ظرفیت‌های استخدامی شده است؟‌" عنوان کرد: بومی‌گزینی به‌تنهایی نمی‌تواند چنین محدودیتی را اعمال کند و مسئولان آموزش و پرورش می‌توانستند از استان‌های همجوار برای تکمیل ظرفیت خالی‌مانده اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش روز جمعه 27 شهریور 94 برای ورود 5هزار نفر به دستگاه تعلیم و تربیت برگزار شد و حدود 1.5 ماه بعد یعنی در تاریخ 16 آبان ماه اسامی سه‌برابر ظرفیت پذیرفته شدگان روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. اسامی حدود 10هزار نفر برای انجام مصاحبه علمی به آموزش و پرورش اعلام شد تا از میان آنها 3700 نفر به‌عنوان پذیرفته شدگان نهایی انتخاب شوند (1300 سهمیه اختصاص به خانواده شهدا و ایثارگران دارد) اما در نهایت اسامی 3هزار و 183 نفر به‌عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شد و بیش از 500 ظرفیت خالی ماند.