در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بدون استفاده از هر گونه مواد شیمیایی و به صورت طبیعی میوه‌ها و سبزیجات خود را بشویید.

۱- اسپری طبیعی درست کنید: یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید سپس به آن آب اضافه کنید و محلول را داخل بطری اسپری بریزید. این محلول فوق‌العاده و موثر آفت‌کش‌ها را از بین می‌برد. فقط توجه داشته باشید که قبل از اسپری کردن میوه‌ها و سبزیجات را تمیز بشویید.

۲- سبزیجات و میوه‌ها را پوست بکنید: برای سبزیجات و میوه‌هایی مانند سیب‌زمینی، آواکادو، پرتقال، انبه، هویج، تربچه و چغندر و... پوست کندن روش خوبی است و مواد سمی را به کلی از بین می‌برد. فقط بعد از پوست کندن سبزیجات و میوه‌ها را خوب بشویید.

۳- محلول سرکه را امتحان کنید: موادی چون ارگانوفسفر و کاربامات و سایر مواد شیمیایی به طور طبیعی در آفت‌کش‌ها یافت می‌شوند که برای سلامت بدن خطرناک هستند. اما می‌توانید یک قاشق چایخوری سرکه را داخل یک کاسه بزرگ ریخته سپس آن را با آب رقیق کنید و سبزیجات و میوه‌ها را با آن بشویید. با این کار سبزی‌ها و میوه‌ها از قبل هم تمیزتر می‌شوند.

۴- آب نمک را امتحان کنید: آب نمک محلول فوق‌العاده‌ای برای از بین بردن آفت‌کش‌ها است. میوه‌ها و سبزیجات را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و نصف قاشق چایخوری نمک را به آن افزوده و سپس میوه‌ها و سبزی‌ها را به هم بمالید و بشویید تا آفت‌کش‌ها به کلی از بین بروند.

۵- سبزیجات و میوه‌ها را با آب گرم بشویید: اگر برای هر یک از مواردی که در بالا گفته شد وقت کافی ندارید می‌توانید آب گرم را نیز امتحان کنید. شستشوی میوه‌ها و سبزیجات با آب گرم انها را تمیز می‌کند. توجه داشته باشید که از آب خیلی سرد یا خیلی داغ استفاده نکنید که کمکی به تمیز کردن نمی‌کند به یاد داشته باشید دقت در شستشوی این دسته از مواد غذایی نیز حایز اهمیت است.