خبر خوش برجامی روحانی در عسلویه

حجت‌السلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مراحل 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: افتتاح فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است.

 

وی با بیان اینکه کار این فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عهده گرفت و آنرا به اتمام رساند، افزود: کار ارزشمند این قرارگاه به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: افتتاح فاز 15 و 16 به معنای آن است که توطئه تحریم نمی‌تواند خللی بر اراده این ملت بزرگ ایجاد کند.

 

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: ما در شرایط تحریم شدید جهانی علیه ایران مظلوم فاز 12 را در سال گذشته افتتاح کردیم و امسال نیز در همین شرایط فاز 15 و 16 را افتتاح می‌کنیم.

 

روحانی با بیان اینکه معنای این تلاش‌ها این است که این ملت بزرگ اراده قوی برای توسعه سازندگی و رونق کشور دارد، اظهار داشت: بعضی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند، چرا که دولت کشور را در شرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند، نه نفت 147 دلاری.

 

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی، تاکید کرد: دولت علی‌رغم همه توطئه‌ها بر سر قول‌های خود پای‌برجاست و به حول و قوه الهی در روزهای آینده شاهد درهم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

 

روحانی افزود: ملت بزرگ ایران با ایستادگی و با رهبری مقام معظم انقلاب و حمایت همه‌جانبه این ملت توانست از مسیر بسیار سختی عبور کرد و ان‌شاءالله بعد از روی اجرای برجام و پایان تحریم عظمت این کار را برای مردم توضیح خواهم داد.

 

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: مردم بدانند که چه کار بزرگی انجام داده‌اند و همسایگان و دنیا نیز بداند این ملت بزرگ و غیور است که می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

 

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ما در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در مشکلات عجیب و غریب گرفتار شده‌اند، امسال بودجه 95 را در شرایطی تقدیم مجلس می‌کنیم که اتکایمان به نفت 25 درصد خواهد بود. در حالیکه کشورهای دیگر منطقه بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت خام‌اند، تقریبا 100 درصد به نفت متکی‌اند و اگر خواستند به ما ضرر برسانند، اول خودشان ضرر خواهند کرد.

 

وی اظهار داشت: کسری بودجه امسال این کشورها طبق برآوردها 100 میلیارد دلار است، در این شرایط این ملت کشور را اداره می‌کند و دولت افتخار دارد در این شرایط توانسته تورم را مهار کند و علی‌رغم همه سختی‌ها امسال بازهم رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

 

روحانی با مورد خطاب قرار دادن ملت بزرگ ایران، تصریح کرد: به ملت قول می‌دهم سال آینده با عبور از تحریم‌ها و با همت جوانان کشور سال رونق اقتصادی خواهیم داشت و خوشحالیم یکی از وعده‌های دولت در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بحمدالله در حال تحقق است و به امید خداوند سال 96 همه فازهای پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید و این کار بزرگی است که دولت یازدهم انجام خواهد داد.

 

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: از امروز به بعد به حول و قوه الهی خبرهای خوشحال کننده‌ای برای ملت‌مان خواهیم داشت. تا چند روز دیگر خبر پایان تحریم ظالمانه علیه ملت ایران به گوش خواهد رسید.