راه اندازی گروه‌های دوام در مدارس شهر تهران

محمدباقر قالیباف در حاشیه همایش هزار مدیر مدرسه آماده که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث مربوط به آموزش و بالا بردن سطح آگاهی برای مقابله با بلایای طبیعی به ویژه در شهری مانند تهران موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: امور مربوط به هزار مدرسه آمده را با همکاری آموزش و پرورش انجام خواهیم داد. این اقدامات از چندی در حدود 400 مدرسه آغاز شده و آن را به یک هزار مدرسه خواهیم رساند.

شهردار تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مدارس به حد استانداردی در حوزه بحران و پیشگیری دست یابند. در این راستا شهرداری تهران آموزش، تجهیزات و تهیه متون را در مدارس برعهده خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی گروه‌های دوام در محلات شهر تهران گفت: این گروه‌ها در مدارس نیز راه اندازی خواهد شد که در این صورت در واقع آموزش‌ها به مدارس و سطوح دیگر جامعه منتقل می‌شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در این زمینه با هلال احمر تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم تا در حوزه آموزش تجهیزات همکاری لازم صورت گیرد و اجرایی شود، گفت: سوله‌های مدیریت بحران در سطح شهر تهران کارکرد اصلی خود را دارند و بیش از هزار سوله طی 10 سال گذشته به موضوعات امداد و بحران اختصاص یافته است.

وی افزود: 34 مورد از این سوله‌ها به طور 100 درصد فعال هستند و تجهیزات و امکانات لازم را در آنها قرار داده‌ایم و در مابقی سوله‌ها نیز نقش بحران از فضای عمومی جدا است و فضای عمومی در اختیار ورزش بانوان قرار گرفته و در صورت بروز بحران در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد اما دقت داشته باشید که ورزش برای سلامت و آمادگی جسمانی مردم مهم است.