تسلیحات جدید ایران، چالش نیروی دریایی آمریکا

نشریه‌ آمریکایی «فوربس» در تحلیلی خاطر نشان ساخت که ایران قادر است با فن‌آوری‌های جدید تسلیحاتی برای نیروی دریایی آمریکا چالش ایجاد کند.

به نوشته این نشریه اخیرا اتحادیه نیروی دریایی آمریکا اخیرا با برپایی بیست و هشتمین جلسه سالیانه خود  به برسی وضعیت فعلی نیروی دریایی امریکا پرداخت.

دریاسالار «جان ام ریچاردسیون» از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا  عنوان داشت ، بعد از 25 سال برتری دریایی آمریکا اینک روسیه و چین به سرعت در حال افزایش گسترش دامنه عملیات دریایی خود و نیز اجرای عملیات  دسترسی ممنوع به مناطق راهبردی  و بیرون راندن  نیروهای آمریکایی از نزدیکی آن‌ها هستند.

این فرمانده آمریکایی افزود، حتی کشورهای کوچکتر چون ایران نیز قادر هستند با مدد فن‌آوری‌های جدید چالشی را برای آمریکا در‌آبراه‌های راهبردی چون تنگه هرمز ایجاد کند.

فوربس در خاتمه با لزوم ایجاد انقلاب در صنایع تسلیحاتی برای مقابله با تهدیدهای موجود و فرارو نوشت: فرماندهان نیروی دریایی امریکا به خاطر مشکلات زمانی و مالی قصد توسعه و طراحی  کشتی‌های جدید تهاجمی را ندارند . این در حالی است که تهدید‌ها در اروپا‌، خاورمیانه و آسیای شرقی به سرعت در حال ظهور است.