29 آذر ماه امسال زن عراقی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران مدعی شد زن جوانی فرزند 9 ماهه‌اش را دزدیده و درباه جزئیات این کودک‌ربایی به قاضی سهرابی بازپرس نهم دادسرای جنایی تهران گفت: 3 ماه پیش زن جوانی که آشنا است، فرزندم را دزدید و برای آزادی فرزندم تقاضای 500 هزار تومان پول کرد، من این مقدار پول را از طریق یک واسطه به او دادم ولی وی فرزندم را پس نداد و تقاضای 800 هزار تومان دیگر کرد.

زن جوان در ادامه اظهارتش به بازپرس پرونده گفت: همسر من با زنی که فرزندم را ربوده است، قبلا زن و شوهر بوده‌اند و شوهرم بعد از طلاق وی با من ازدواج کرده است.

با اظهارات این زن جوان، شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار مأموران اداره پلیس آگاهی قرار گرفت تا اینکه چند روز پیش مرد 49 ساله‌ای در رابطه با این کودک‌ربایی دستگیر شد و صبح امروز با حضور در دادسرای جنایی تهران منکر دزدیدن بچه 9 ماهه شد؛ وی در دفاع از خودش به بازپرس گفت: من واسط بین خانواده کودک 9 ماهه و زن کودک‌ربا بودم و در این کودک‌ربایی نقشی ندارم، من به درخواست پدر بچه، چون زن کودک‌ربا را می‌شناختم 500 هزار تومان را به وی دادم.

با اظهارات مرد میانسال، وی که سابقه کیفری در پرونده خود نیز دارد به دستور بازپرس پرونده در اختیار اداره پلیس آگاهی قرار گرفت و تلاش برای دستگیری متهم اصلی این کودک‌ربایی ادامه دارد.