عبداللهیان: تمایل نداریم با کشوری قطع ارتباط کنیم

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در جلسه امروز تحولات روابط ایران و عربستان و مسائلی که اخیراً در روابط دو کشور اتفاق افتاده در بحث قطع رابطه و... با حضور معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور مقاماتی از دستگاه‌های امنیتی برگزار شد، معاون عربی، آفریقایی وزارت امور خارجه، عنوان کرد: در شرایط فعلی که ما در آستانه برداشته شدن تحریم‌ها در خلال اجرای برجام هستیم، به مصلحت ما و کشورهای حوزه خلیج فارس نیست که در این شرایط مناقشه‌ای اتفاق افتد و نه ما به دنبال مناقشه هستیم و نه سایر کشورها باید به دنبال این مسئله باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: امیر عبداللهیان گفت، ما اعتقاد داریم که بعد از اجرای برجام، بهبود مناسبات به طور جدی دنبال خواهد شد.

نقوی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی جلسه امروز این بود که جمهوری اسلامی ایران خواهان قطع ارتباط با هیچ کشوری نیست و جز در ارتباط با آمریکا و رژیم صهیونیستی، تمایل نداریم با سایر کشورها قطع ارتباط داشته باشیم.

وی در پایان گفت: از دولت عربستان خواسته شد که معقول‌تر بینیدشد و وارد بازی‌های خطرناک نشود، حمله نظامی به سفارت یک کشور، تجاوز به خاک آن کشور است و باید مسائل خردمندانه‌تر و تعامل بیش‌تری پیگیری شود تا اختلافات مرتفع شود.