نامه دختر شیخ نمر به پدرش

دختر شهید آیت الله نمر در نامه خود با بهره گیری از چند آیه قرآن کریم خطاب به پدرش می نویسد :  "پدرم! تار و پود عمامه ات مایه عزت و کرامت بود...ای افتخار شهیدان! گام های تو برای آزادی در راه خدا بود و در این مسیر از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نهراسیدی، و ظلم ظالمان فقط بر عشق تو به خداوند افزود، توحید تو صادقانه و خالصانه بود، و خداوند متعال تو را در جایگاه علمای عظیم الشان قرار داد و شهادت را همچون ائمه و انبیا به تو عنایت کرد."

"پس او را سپاس می گویم و بازگشت همه به سوی اوست، بر ما واجب است که پس از تو، از تار و پود رویکرد تو برای خود عبایی از ارزش های آسمانی بدوزیم و آن را به تن کنیم تا مسیر پاکی و طهارت را در پیش گیریم، بر ما واجب است که همانند تو همواره خدا را به یاد آوریم زیرا با همراهی خداوند دیگر ترس و هراسی از گفتن سخن حق باقی نمی ماند، خدایا، برای همیشه زبان به شکر تو می گشاییم و بخاطر نعمت های فراوان تو را سپاس می گوییم، دعای ما نماز شکری خواهد بود که در هر زمان و هر مکان ادا خواهیم کرد." "خداوندا این قربانی را از ما بپذیر، خدایا اگر این امر سبب رضایت تو از ما می شود، پس تا می توانی از ما بگیر تا اینکه از ما راضی و خشنود گردی".

 وزارت کشور عربستان روز شنبه 2 ژانویه 2016  از اعدام "آیت الله نمر باقر النمر" خبر داد؛ محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد؛ محاکمه آیت الله نمر در مارس 2013 آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد. در پی اعدام این عالم برجسته شیعی اعتراض های گسترده ای عربستان و برخی کشورهای جهان را فراگرفت.