دیدار روحانی با ۳ بخش غیردولتی تعاون، بازرگانی و اصناف

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه حسن روحانی ریاست جمهور، روز سه‌شنبه با رؤسا و اعضای اتاق‌های تعاون، اصناف و صنایع و معادن و بازرگانی ایران دیدار خواهد کرد، اظهار داشت: در این نشست مطالبات فعالان بخش غیردولتی اقتصاد مطرح خواهد شد.

وی افزود: اتاق‌های 3گانه کشور یک دبیرخانه مرکزی تشکیل داده‌اند تا در این شرایط اقتصادی با تعامل بیش‌تر نقش مؤثری در جریان خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی داشته باشند.

رئیس اتاق تعاون ایران با تأکید بر اینکه فعالان اقتصاد غیردولتی در این نشست موفقیت دولت در اجرای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها را تبریک خواهند گفت، تصریح کرد: انتظار از دولت در شرایط پس از تحریم بیش از گذشته خواهد بود و باید نقش بخش غیردولتی در اقتصاد مخصوصا تعاون جدی گرفته شود.

وی گفت:‌ محورهای 9گانه‌ای در این زمینه برای ارائه به رئیس‌جمهور آماده شده است که بر مبنای آن بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌شود.

عبداللهی با اشاره به مهم‌ترین محور و موضوع بخش تعاون کشور، تأکید کرد: توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرایط پس از برجام مورد تأکید دولت باشد و اقدامات به‌گونه‌ای طراحی شود که این سیاست‌ها دقیق اجرا شود.

رئیس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه کشور و توجه به بخش غیردولتی اقتصاد از دیگر محورهای این نشست خواهد بود که توسط رؤسای 3 اتاق عنوان خواهد شد.

وی چابک‌سازی دولت برای افزایش کارآیی و بهره‌وری آن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: توجه به صادرات غیرنفتی نیز از دیگر محورهای قابل ارائه در این نشست است.

عبداللهی با اشاره به اینکه 75 درصد از ناوگان حمل‌ونقل کشور در اختیار بخش تعاون قرار دارد، گفت: این پیشنهاد مطرح خواهد شد که با محوریت اتاق تهران بخشی از این ناوگان نوسازی شود.

وی همچنین توجه به تولید ملی، کنترل بازار و لزوم افزایش صادرات غیرنفتی را مهم دانست و گفت: مبارزه با قاچاق که بخش تولید کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده، از دیگر موارد قابل طرح در این نشست با رئیس‌جمهور خواهد بود.