ابتکار از قدیم الایام دنبال کارهای سیاسی بوده است

گروه سیاسی-اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه باد و باران حلال معضل آلودگی هوای تهران و کلانشهرها نیست، گفت: فردی که مسئولیت می گیرد، باید پاسخگوی وظایف سازمانی خود باشد و در جهت حل معضل مربوط به سازمان خود تلاش کند.

وی افزود: اینکه رئیس یک سازمان هیچ برنامه ای نداشته باشد و برای حل معضل آلودگی منتظر باشد تا باد یا باران بیاید و به داد مردم برسد، قابل تحمل نیست.

چهره شاخص مجلس با تاکید بر اینکه خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست باید پاسخگوی عملکرد خود و آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها، باشد، افزود: برای حل معضل آلودگی باید تصمیم بگیرند تا در جهت بهبود وضعیت هوا حرکت کنیم.

کوثری افزود: متاسفانه تصمیمی در این زمینه گرفته نمی شود. انتظار مردم این است که در دولت و وزارتخانه های مرتبط با این مساله کمک گرفته شود تا آلودگی بطور اساسی کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوا که گفته می شود ابتکار به جای انجام فعالیت سازمانی و تلاش برای کاهش آلودگی هوا، به دنبال فعالیت و کارهای سیاسی است، گفت: خانم ابتکار از قدیم الایام اینگونه بوده است.

ابتکار روز سه شنبه این هفته در اوج آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس و ادارات، بجای عذرخواهی از مردم، با روزنامه انگلیسی گاردین مصاحبه و ضمن انتقاد از شورای نگهبان، از همین حالا در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کرد.

وی اواسط شهریور ماه امسال هم مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه آمریکایی «سی ان ان» داشت که طی آن در رابطه با پرونده جیسون رضائیان(متهم به جاسوسی) گفت:"این مطالب لزوما بیانگر سیاست کلی دولت نیست"!  

همچنین وی در مردادماه امسال با شبکه‌ی تلویزیونی بی بی سی فارسی مصاحبه کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در این مصاحبه ها بجای پرداخت به وظایف سازمان خود به مسایل سیاسی پرداخت که هیچ ربطی به این سازمان ندارد.