نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران اظهار امیدواری کرد تا در پسابرجام با ورود خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب وضعیت بازار خودرو بهبود یابد.

 

غلامحسین قاسمیان گفت: بازار خودرو هم اکنون منتظر ورود خودروهای با کیفیت و با قیمت های مناسب است که با توجه به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها امکان ورود خودرو از طریق کارخانجات مادر فراهم شده و لذا در این روند امکان کاهش قیمت نیز فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی عمدتا از سوی کشور های حاشیه خلیج فارس وارد کشور می شوند گفت: هم اکنون می توان از کشور های مبداء نسبت به ورود خودرو اقدام کرد که این موضوع در کاهش قیمت تمام شده خودرو اثر گذار است.

 

 قاسمیان در مورد وضعیت خودروهای داخلی نیز گفت: مردم در زمینه خودروهای داخلی خواهان کیفیت و دوام هستند که خودروسازان ما  باید با فراهم کردن بستر های لازم نسبت به ارائه خودروهای به روز و با قیمت مناسب اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: در صورتیکه خودروهای داخلی با کیفیت بالا و با قیمت مناسب توسط خودرو سازان عرضه شود قطعا خریداران خودرو نیز استقبال بیشتری خواهند کرد.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در بازار خودروهای داخلی چه خودروهایی بیشتر خرید و فروش می شوند گفت: فعلا در این بازار پراید، تندر 90 و 206 نسبت به دیگر خودروها بهتر خرید و فروش می شوند.

 

وی در مورد بازار خودروهای وارداتی گفت: خرید و فروش خودروهای وارداتی نسبت به خودروهای داخلی کمتر انجام می شود و این بازار  هنوز رونق نگرفته است.

 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پایان با تاکید بر این نکته که خریداران خودرو فقط از واحد های دارای پروانه کسب اقدام به خرید کنند گفت: هم اکنون حدود 1500 نمایشگاه فاقد پروانه کسب در تهران در حال فعالیت هستند که اتحادیه در حال ساماندهی آنها می باشد.

 

وی گفت: خریداران در زمان مراجعه به واحدهای صنفی برای خرید و یا فروش خودرو حتما دقت کنند تا واحد فوق دارای پروانه کسب بوده و از هرگونه معامله در واحد هایی که پروانه کسب ندارند خوداری کنند.