محمد خاکپور سرمربی تیم ملی امید ایران در نشست خبری پیش از بازی با ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: من بازیکنان ژاپن را به خوبی می‌شناسم و با فرهنگ فوتبال این کشور آشنا هستم، فوتبال ژاپن بسیار برنامه ریزی شده است و معتقدم که بسیار منظم و هدفمند بازی می‌کنند، این بازی در سطح بالایی برگزار خواهد شد و باید مراقب همه چیز باشیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عرب زبان درباره اهمیت بازی و مشکلات بازیکنان ایران مقابل قدرت ژاپن گفت: ما آماده مقابله با هر مشکلی هستیم، می‌دانیم که بازی با ژاپن سخت است، بازیکنان من ترسی از ژاپن ندارند، همه چیز را زیر نظر داریم و برابر ژاپن تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود. ما دوست داشتیم تیم اول باشیم اما اکنون هم نگران چیزی نیستیم.

 

خاکپور درباره جزئیات بازی با ژاپن خاطرنشان کرد: آنها انرژی خود را مدیریت می‌کنند، آنها 23 بازیکن خوب دارند که با هم هماهنگی زیادی داشته و واقعا بین بازیکنان آنها تفاوت خاصی وجود ندارد، این یک برگ برنده برای ژاپن است و ما باید مقابل این تیم مراقب همه چیز باشیم.

 

سرمربی تیم امید ایران تصریح کرد: تیمی که بیشترین تمرکز را روی بازی داشته باشد، پیروز میدان خواهد بود، این یک بازی است که می تواند 90 دقیقه یا 120 دقیقه باشد، باید همه چیز را مدیریت کنیم و مراقب لحظه به لحظه بازی باشیم.

 

خاکپور افزود: وقتی به عقب بر می‌گردیم متوجه می‌شویم که به خاطر اشتباهات فردی متضرر شده‌ایم، پس اولین چیزی که از بازیکنان خواسته‌ام پرهیز از اشتباهات فردی بوده است، تیمی که از ما قوی‌تر باشد در مرحله گروهی وجود نداشت، ما با اشتباهات عجیب و فردی شکست خوردیم، تاریخ این تورنمنت نشان می دهد که باید بسیار تمرکز داشته و مراقب اشتباهات فردی باشیم.

وی ادامه داد: ژاپن بسیار سرعتی بازی می‌کند، مطمئنا باید بازی را کنترل کنیم و گاهی آن را آرام اداره کنیم، معتقدم که تیم بدون اشتباه تیم پیروز میدان خواهد بود.

 

خاکپور گفت: متاسفانه هر دو تیم خوب آسیا در این مرحله به پست هم خورده‌اند، من پیش بینی می‌کردم که ژاپن به فینال برسد و این بخشی از فوتبال است و ما نباید اجازه بدهیم پیش بینی من درست از آب در بیاید چون این ایران است که می‌خواهد راهی مرحله بعدی شود و جشن صعود بگیرد.

 

خاکپور در پایان بر این نکته تاکید کرد که باید به حریف خود احترام بگذاریم و همه دقایق بازی را زیر نظر داشته باشیم. ژاپن برای ما تیم ناشناخته‌ای نیست.