هر زمانی به ایران برگردم، گزینه اولم پرسپولیس خواهد بود

محمد نوری هافبک ایرانی مسیمیر قطر این روزها دوران بعد از مصدومیت را سپری می‌کند و مشغول فیزیوتراپی است. کاپیتان مسیمیر و فصل گذشته پرسپولیس دوشنبه‌ شب گذشته به ورزشگاه عبدا... بن‌خلیفه قطر رفت تا از نزدیک شاهد بازی تیم امید ایران و امید چین باشد. با محمد نوری در همین رابطه گپ زدیم که در زیر می‌توانید بخوانید.

 

چه شد که برای تماشای بازی تیم امید ایران به استادیوم رفتی؟

جا دارد قبل از هر چیز درگذشت زنده‌یاد رضا احدی را به جامعه فوتبال و خانواده آن مرحوم تسلیت بگویم. این روزها خیلی‌ها درباره رضا احدی صحبت می‌کنند و از بازی‌هایش در استقلال حرف می‌زنند اما کاش قبل از درگذشت آن مرحوم سراغش را می‌گرفتند. من تا حدودی بازی‌های رضا احدی را به خاطر دارم و می‌دانم چقدر فوتبالیست بزرگی بود. حتی روبه‌روی تیمی که مربیگری‌اش را آقای احدی بر عهده داشت، بازی کرده‌ام.

 

جلوی امیدهای استقلال تهران؟

نه، زمانی که آقارضا سرمربی عقاب بود، همراه تیم هما جلوی این تیم بازی کردیم. به نظرم مرحوم احدی می‌توانست در مربیگری هم مثل دوران بازی موفق باشد اما احساسم می‌گوید پشت و پناهی نداشت. آقارضا پارتی نداشت وگرنه می‌توانست در تیم‌های بزرگ‌تر هم مربیگری کند چون هم خیلی مطلع و در زمینه فوتبال باسواد بود و هم یکی از باشخصیت‌ترین مردان فوتبال ما بود. حیف که فوتبال ما قدرش را ندانست.

 

نگفتی چه شد که برای تماشای بازی تیم امید ایران مقابل چین به استادیوم رفتی؟

به هر حال من یک ایرانی‌ام و هر جایی که احساس کنم می‌توانم با حضورم کمکی به پرچم کشورم کنم، این کار را انجام خواهم داد. در واقع عرق ایرانی مرا به ورزشگاه کشاند. اتفاقاً قبل از شروع مسابقات هم بر حسب وظیفه خود به اردوی تیم امید رفتم و با آقای کاشانی و اعضای کادر فنی این تیم ملاقات کردم.

 

چه شد که با عبدا... ویسی به ورزشگاه رفتی؟

به اتفاق هم به استادیوم نرفتیم. در ورزشگاه و به طور اتفاقی آقاعبدا... را دیدم و تا آخر بازی کنار هم نشستیم. او مربی جوان و پرتلاشی است که در لیگ پانزدهم نتایج خوبی هم با استقلال خوزستان گرفته است.

 

(به شوخی) تصور کردیم می‌خواهی نیم‌فصل دوم در استقلال خوزستان توپ بزنی.

(خیلی جدی) نه، من تا آخر فصل با مسیمیر قطر قرارداد دارم.

 

به همان بحث تیم امید برگردیم. بازی بچه‌ها مقابل چین را چطور ارزیابی می‌کنی؟

راستش را بخواهید تیم امید ما در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود. قطر میزبان خیلی هزینه این تیم کرده و چین همیشه در این سطح مدعی بوده است. همه هم دیدند سوریه چه تیم گردن‌کلفتی است. به شخصه صعود تیم امید به مرحله بعد را به کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم، البته می‌دانم که در مرحله بعد کار دشوارتری پیش رو داریم.

 

بازی امیدهای ژاپن را در قطر دیدی؟

بله، تیم امید ژاپن بسیار گردن‌کلفت است. به نظرم بهترین تیم این تورنمنت است اما از ته دل آرزو می‌کنم بروبچه‌های غیرتمند ایرانی بتوانند با شکست دادن ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی به جمع 4 تیم پایانی راه یافته و ان‌شاءا... به المپیک صعود کنند.

 

به عنوان یک بازیکن باتجربه چه توصیه‌ای به بازیکنان جوان تیم امید قبل از بازی با ژاپن داری؟

به طور حتم مربیان نکات لازم را به بازیکنان امید گوشزد می‌کنند اما به نظرم بچه‌های ما باید جلوی ژاپن کم‌اشتباه‌تر از چین و قطر ظاهر شوند.

 

جمعه و در بازی امیدهای ایران و ژاپن هم به استادیوم می‌روی؟

شک نکنید! هر چند این روزها مشغول فیزیوتراپی هستم اما همان‌طور که گفتم مثل هر ایرانی ساکن قطر وظیفه خود می‌دانم به ورزشگاه بروم و در بازی با ژاپن تیم کشورم را تشویق کنم.

 

گفتی مشغول فیزیوتراپی هستی؟

بله و نرم‌دویی را هم شروع می‌کنم و ان‌شاءا... به زودی آماده بازی می‌شوم.

 

راستی جواد نکونام را هم در قطر دیدی؟

نه، متأسفانه ندیدم!

 

آندرانیک تیموریان دوست صمیمی‌ات چرا از ام‌صلال جدا شد؟

اتفاقاً آندو بازی‌های خیلی خوبی را در لیگ قطر انجام داد و جایگاه پنجم ام‌صلال هم نشان می‌دهد که این بازیکن کار خود را انجام داده است اما متأسفانه لجبازی سرمربی اهل ترکیه این تیم باعث جدایی تیموریان شد. با جدایی آندو، مطمئن باشید ام‌صلال جای خالی‌اش را احساس خواهد کرد.

 

برنامه تو چیست؟ شنیدیم جدایی تو از مسیمیر هم تقریباً قطعی است.

نه، من تا پایان فصل با مسیمیر قرارداد دارم و هم مسئولان باشگاه و هم خودم تمایل داریم به این قرارداد پایبند باشیم.

 

پرسپولیسی‌ها که تماسی با تو نگرفته‌اند؟

نه، من عاشق پرسپولیس بوده و هستم. دلم هم می‌خواهد روزی با پیراهن تیم محبوبم از فوتبال خداحافظی کنم اما فعلاً در خدمت مسیمیر قطر هستم.

 

اگر پرسپولیس تو را نخواهد، چه واکنشی نشان می‌دهی؟

گفتم که پرسپولیس تیم محبوب من است. هر زمانی به ایران برگردم، گزینه اولم پرسپولیس خواهد بود. اگر مرا بخواهند، با کمال میل در خدمت پرسپولیس خواهم بود اما اگر نخواهند، باز هم برای موفقیت تیم محبوبم دعا خواهم کرد.

 

باورش سخت است که ناراحت نشوی!

مگر بارسا عذر ژاوی را نخواست؟ مگر کاسیاس از رئال جدا نشد؟ مگر رائول مجبور نشد از رئال برود؟ من که بزرگ‌تر از اینها نیستم. چنین مسائلی در فوتبال طبیعی است. گفتم که دوست دارم به پرسپولیس بروم و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کنم. اگر شد که خیلی خوب است اما اگر هم نشد، با این مسئله کنار می‌آیم. لطفاً این را هم از قول من بنویسید که پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی لیگ پانزدهم است و همه از دیدن فوتبال زیبای این تیم لذت می‌برند.

 

طی این مدت خیلی از برانکو تعریف کردی. دلیل آن چیست؟

حرف حق را زدم. من اهل نوشابه باز کردن برای کسی نیستم. برانکو یکی از باشخصیت‌ترین و کاربلدترین مربیانی است که به ایران آمده است. به نظرم مسئولان باشگاه پرسپولیس باید قبل از اتمام فصل قرارداد برانکو را تمدید کنند.