در بازی‌های قهرمانی امیدهای آسیا هم فرصتی دست داد تا ترابی خود را بیش از گذشته نشان دهد. او بازی‌های فوق‌‌العاده‌ای انجام داده و در بازی مقابل چین یکی از زیباترین گل‌های جام را به ثمر رساند. ترابی پسری خجالتی در خارج از زمین است ولی داخل زمین، رفتاری کاملاً متفاوت دارد و مدافعان را عاصی می‌کند. در آستانه بازی حساس امید ایران مقابل ژاپن در روز جمعه، ترابی درباره این مسابقه و شانس تیم ملی برای بردن، به خبرورزشی می‌گوید: «قطعاً بازی مقابل ژاپن سخت است. این تیم جزو قدرت‌های آسیاست. البته به همان اندازه که برای ما سخت است، برای ژاپنی‌ها هم سخت خواهد بود. شک نکنید آنها هم روز سختی جلوی ایران خواهند داشت.» مهدی ادامه می‌دهد: «ما هم جزو قدرت‌ها و مدعیان جام هستیم. امیدوارم بتوانیم قدرت خودمان را به رخ آنها بکشیم و برنده این مسابقه باشیم.»

ترابی درباره نقشه‌های ایران برای بردن ژاپن می‌گوید: «کادر فنی برنامه‌های ویژه‌ای دارد. به خوبی ژاپن را آنالیز کرده‌اند. دیروز روی تاکتیک‌های لازم کار کردیم و امروز هم آخرین دستورات تاکتیکی را در تمرین اجرا می‌کنیم.»

این بازی حساسیت فوق‌‌العاده‌ای دارد و همه بازیکنان تیم امید این موضوع را درک کرده‌اند. مهدی ترابی هم در این‌باره توضیح می‌دهد: «دقیقاً همین‌طور است که می‌گویید. اگر ما برنده باشیم، شانس رسیدن به المپیک را داریم وگرنه... دیگر جای هیچ شک و تردید و گذشتی نیست. نباید طوری بازی کنیم که بعداً افسوس بخوریم. همه تلاش ما این است که برنده باشیم و با رسیدن به جمع 4 تیم نهایی، دل همه مردم را شاد کنیم.»

مهدی تا اینجا از عملکرد تیم ملی راضی است و می‌گوید: «بازی‌های خوبی انجام داده‌ایم. قطعاً مقابل ژاپن بهتر از سه بازی قبل عمل خواهیم کرد.» سرمربی تیم ملی ژاپن هم این بازی را برای آنها بسیار سخت توصیف کرد ولی در مصاحبه‌ای جالب با ستاره خواندن مهدی ترابی گفت او نیمار فوتبال آسیاست. ترابی در واکنش به حرف‌های مربی ژاپن می‌گوید: «خوشحالم که من را با نیمار مقایسه کرده‌اند و مربی ژاپن ‌این حرف را زده است. این یعنی بازی‌ام در جام دیده شده است... ولی نه من و نه بقیه بچه‌ها اصلاً به موفقیت‌های فردی فکر نمی‌کنیم و هدف تمام ما شاد کردن دل مردم و صعود به المپیک است.»