سهم‌خواهی پیرمردهای اصلاح‌طلب از انتخابات مجلس

روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

خوانندگان محترم هر روزه می‌توانند با خواندن بسته انتخاباتی میزان از حواشی انتخابات پیش‌رو مطلع شوند.

سهم‌خواهی پیرمردهای اصلاح‌طلب از انتخابات مجلس

یکی از سایت‎های خبری گزارشی را در رابطه با فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس منتشر کرده است؛ سایت مزبور مدعی شده است که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب قبل از شروع فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خود را از حضور در این عرصه به دلایل مختلف همچون داشتن پرونده‌های سیاسی منع کرده‌ و فرصت را به جوانان این طیف واگذار کرده‌اند غافل از اینکه این افراد در موسم ثبت‌نام از جوانان سبقت گرفته و زودتر پا در میدان انتخابات گذاشته‌اند؛ در این گزارش به نحوه سهم‌خواهی پیرمردهای اصلاح‌طلب از انتخابات اشاره شده است.

منتفی شدن برگزاری الکترونیکی انتخابات

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از منتفی شدن برگزاری انتخابات 94 به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت که این موضوع به وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: به 2 دلیل تأیید نشدن سیستم‌های اخذ رأی به لحاظ امنیتی و ابهام قانونی، پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات الکترونیکی در 9 حوزه کلانشهر مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

کنایه سیاسی ده نمکی به عفت مرعشی

مسعود ده نمکی با انتشار تصویری از نظرسنجی برنامه "هفت" برای انتخاب موفق ترین کارگردان سینما که او را پیشتاز سایرین نشان می دهد، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خود نوشت: "نظرسنجی برنامه هفت، امشب هم داره جالب میشه؛ گرچه همه این عزیزان خوبند اما اگر نتیجه عوض شد، بریزید توی خیابون".

این پست، دقایقی پس از انتشار، از صفحه اینستاگرام ده نمکی حذف شد.

 

کنایه سیاسی ده نمکی به عفت مرعشی/انتشار لیست جعلی نامزدهای مورد حمایت هاشمی برای خبرگان

 

فوت یک کاندیدای ردصلاحیت شده در جاده هراز

یک سایت خبری نوشت؛ همزمان با آغاز مهلت اعتراض کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به نتیجه بررسی صلاحیت‎ها، دو راه برای این کار پیش‎بینی و معرفی شد که مراجعه به استانها و یا مراجعه حضوری و مستقیم به ورزشگاه تختی تهران را شامل می‎شد. در این بین بسیاری از کاندیداها ترجیح دادند مستقیما به پایتخت مراجعه کنند و از جمله این نامزدها شادروان نبی‎الله رضایی‎تبار سماکوش کاندیدای مجلس دهم از شهرستان بابل بود.

 

منابع خبری گفته اند وی که پس از تائید هیئت اجرایی توسط هیأت نظارت استانی ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده و برای اعلام اعتراض خود به تهران رفته بود، شامگاه سه‎شنبه در مسیر برگشت دچار سانحه رانندگی شد و جان خود را از دست داد.

انتشار لیست جعلی نامزدهای مورد حمایت برای خبرگان

یکی از روزنامه‌های صبح کشور نوشت؛ با اینکه هنوز نظر نهائی درباره صلاحیت داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان اعلام نشده، عده‌ای با انتشار فهرستی از اسامی تعدادی از ثبت‌نام کرده‌های شرکت در انتخابات این مجلس منتشر کرده و آن را به عنوان فهرست مورد حمایت یکی از شخصیت ها در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند. براساس اطلاعات موثق، این فهرست ربطی به  هاشمی رفسنجانی ندارد.

لیست نهایی شاخه اصولگرایان 12 بهمن اعلام می‌شود

سخنگوی ائتلاف جبهه اصولگرایان زمان به نتیجه رسیدن لیست نهایی شاخه اصولگرایان برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را 12 بهمن عنوان کرد.

 

انتقاد یک کارگزارانی از عملکرد انتخاباتی حزب منتسب به نزدیکان رئیس‌جمهور

رسانه ها نوشتند: رئیس ستاد انتخابات حزب کارگزاران و عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان در جلسه ای با انتقاد از نحوه عملکرد انتخاباتی حزب "اعتدال و توسعه" اظهار کرد:واقعیت این است که ما حتی در حوزه اصلاح طلبی هم هنوز به ائتلاف و انسجام کامل نرسیده ایم و هنوز طیف‌هایی از اصلاح طلبان ذیل شورای عالی که شکل گرفته است گرد نیامده‌اند اصلا کارگروه تعامل برای همین درست شده که آنها را هم همراه کند.

قهر با صندوق‌های رای، ممنوع!

در جلسه اخیر فعالان یکی از طیف‌های سیاسی پرحاشیه کشور، شرکت کنندگان ضمن بررسی شرایط انتخاباتی و چگونگی استمرار فعالیت‌های انتخاباتی با توجه به اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها بر ضرورت عدم قهر با صندوق‌های رای تاکید کرده‌اند؛ گفتنی است اعضای طیف مزبور سابقه زیادی در برهم زدن بازی دموکراسی و عدم تمکین از قانون و دهن کجی به آرای ماخوذ از صندوق‌های رای دارند.

علت عدم حضور ظریف در کنگره حزب ندا

صادق خرازی در دومین گنگره حزب ندای ایرانیان طی سخنانی گفت:من دو روز پیش به ظریف زنگ زدم و از او خواستم که به کنگره بیاید که وی گفت به دلیلی که امکان دارد این شائبه به وجود آید که وزیر خارجه حزبی عمل می کند نمی توانم بیایم اما سلام من را به همه ندایی ها برسانید و من برای آنها آرزوی پیروزی و توفیق دارم.

هشدار آقای معاون به کاندیداهای انتخاباتی

معاون انتظامی-امنیتی وزیر کشور در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: زمان اعلام نتایج کسی حق ندارد جلوتر از اعلام مقامات رسمی اعلام پیروزی کند و مردم را به خیابان بیاورد.