سرویس ورزشی افکار نیوز - تور بينالمللي دوچرخه سواري آذربايجان لغو شد. انصراف حضور نمايندگان فدراسيون جهاني دوچرخهسواري (يوسيآي) در ايران یکی از دلایل لغو تور آذربايجان است.

به گزارش افکار نیوز روزنامه ورزشی گل در شمار ه اخیر خود نوشت: عظیم عبدالله نژاد ممقانی رییس هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی ضمن تائید این خبر گفت: تور آذربایجان به عنوان قدیمی ترین تورنمنت خاورمیانه به دلیل وجود برخی مشکلات لغو شد.
وی ضمن اشاره به مشکلات پیش آمده برای تور آذربایجان تصریح کرد: یکی از مهمترین شرایط برگزاری تورنمنت آذربایجان بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی، حضور تیم‌های خارجی در این مسابقات بود که این امر محقق نشد.

این مسوول در هیات دوچرخه‌سواری همچنین انصراف حضور نمایندگان فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری(یوسی‌آی) در ایران را یکی دیگر از دلایل لغو تور آذربایجان دانست. ممقانی در پاسخ به اینکه مسوولان ورزش قبلا از حضور هشت تیم در این تورنمنت خبر داده بودند، افزود: تیم های خارجی طی چند روز اخیر خبر انصراف خود را از حضور در تور آذربایجان اعلام کرده اند. با انصراف تیمهای خارجی عملا هیچ امکانی برای برگزاری تور دوچرخه سواری آذربایجان وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه دلیل واضح عدم شرکت تیم‌های خارجی در این تور چیست، گفت: طرف‌های خارجی مشکلات به وجود آمده در خصوص صدور ویزا از سوی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مربوطه را دلیل عدم حضور خود عنوان می کنند.

ممقانی در خصوص اینکه آیا مسائل اخیر و تنشهای سیاسی با برخی کشورهای اروپایی دلیل عدم حضور تیم‌های خارجی بوده است، گفت: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم!

کارشناسان ورزشي آذربايجان شرقي از روزهاي گذشته از لغو تور آذربايجان اظهار نگراني کرده بودند. به گفته آنها با توجه به روند حاکم بر ساليان اخير، تور دوچرخهسواري آذربايجان به عنوان با سابقهترين تورنمنت خاورميانه بي اعتبار و در نهايت منحل خواهد شد