عیادت‌ سیدمرتضی خاتمی خوانساری از «فرج الله سلحشور»

در این دیدار سیدمسعود خاتمی رئیس سابق سازمان هلال احمر و دانشگاه بقیةالله و محمد هوشیاری تهیه کننده و کارگردان نیز حضور داشتند.

در این دیدار خاتمی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری تأثیر فیلم و سریال‌های مذهبی و قرآنی به مراتب 10 برابر بیشتر از منابر و سخنرانی‌هاست، چرا که جذابیت بصری، اجرای نمایش خلق و ایجاد این گونه داستانها تأثیر زیادی بر مخاطب می‌گذارد.

وی افزود: مجموعه آثار جناب آقای سلحشور خصوصا یوسف پیامبر(ع) برکات معنوی بسیاری در خانواده، جامعه و حتی جوامع مختلف گذاشته است و شاید کسانی که با تاریخ انبیاء مأنوس بوده و سرو کار داشته باشند با دیدن این سریال قطعا با نکات جدیدی روبرو شدند که آموزندگی بسیاری را در بر داشته است.

وی اظهارداشت: امروزه با توجه به وجود تکنولوژی و صنعت فراگیر سینما و تلویزیون ساخت هر چه بیشتر اینگونه اثار ارزشمند مذهبی لازم بوده و قطعا بر ارتقاء سطح فرهنگی دینی و قرآنی مخاطبان و افراد مختلف جامعه می‌افزاید، چرا که شاهدیم مجموعه‌هایی نظیر یوسف پیامبر(ع)، مختار، توبه نصوح، امام علی(ع)، مریم مقدس، امام رضا(ع) و ..... چگونه افراد مختلف را جذب و بر بینش و آگاهی آنان افزوده و در نهایت برکات معنوی حائز اهمیتی از خود بجای می‌گذارد.

خامی ادامه داد: خاطرم هست وقتی سیناپس مجموعه موسی(ع) را جناب آقای سلحشور فرستاده بودند و من مطالعه کردم، انصافا بسیار جذاب و دقیق نگاشته و به شخصیت‌های داستان پرداخته شده بود، به طوری که من بارها در حین خواندن این داستان منقلب شده و گریه می‌کردم و به دفعات به شخصیت‌ها و معصومین این داستان متوسل می‌شدم.

خاتمی خوانساری در پایان گفت: علاوه بر وجود بسیاری از آیات درباره زندگی این پیامبر الهی، نام حضرت موسی(ع) بیشتر از همه پیامبران الهی در قرآن وارد شده و ١٣٦ بار تکرار شده است و این نشان از اهمیت ویژه قران کریم به جهت تنبه بر داستان و زندگی حضرت موسی(ع) است.

وی در آخر برای فرج الله سلحشور دعا کرد و از خداوند خواست به برکت قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) برای این هنرمند ارزشی و دینی شفای عاجل عنایت فرماید.