پس از برجام

به یاری خداوند و راهنمایی و مراقبت رهبر انقلاب، تلاش‌های چندین ساله و مقاومت بیش از یک دهه مردم ایران اسلامی پایان تحریم‌ها رسما اعلام گردید.

اکنون لازم است از همه کسانی که زحمت کشیدند و ایستادگی کردند تا رفع تحریم‌های ظالمانه آغاز گردد و به امید خدا راه رونق اقتصادی کشور هموار گردد، تشکر کنیم. از پاسداران مرزها و امنیت کشور در سپاه و ارتش، از سیاستمداران و دیپلماتهای انقلاب و از مردم صبور و زیرک کشور که زمینه مذاکراتی آرام، قدرتمند و باصلابت را فراهم کردند.

بدون شک آنچه بدست آمده است، ثمره خون شهیدان و مجاهدت‌های علمی دانشمندان و ایثارگری شهدای هسته‌ای و صنعت و پاداش فعالیتهای آنها از سالهای گذشته بوده است که بر حفظ میراث علمی آنها باید حفاظت بیشتری را اعمال نمود.

پس از این و برای بهبود وضعیت مسکن و معیشت مردم، و توسعه عدالت و پیشرفت در کشور، رفع دغدغه اقشار مردم به ویژه گروههای محروم و آسیب دیده از این جنگ نابرابر اقتصادی، توسعه اشتغال و راه انداختن و سرعت گرفتن چرخ تولید و صنعت و حمایت از کار و تولید ایرانی، نیاز به عزم و همت عمومی و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی احساس میشود.

فی الحال که به گفته دولت مانع تحریم‌ها لغو برداشته شده، و دوره برجام آغاز شده، برای فیروزمندی در این برهه و نیل به اهداف راهبردی و کلان کشور، آنچه ضرورت دارد تلاش شبانه‌روزی دولت و ملت است تا شرایط بهتری برای کشور فراهم شود.

امیدواریم آمریکا و کشورهای غربی برخلاف گذشته، به آنچه رسما اعلام شده، پایبند باشند، و عربستان سعودی و برخی همسایگان تندخو و لجوج از تفرقه افکنی و بهانه تراشی دست بردارند.

 

(نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی)