به گزارش فارس، رمضان اولادي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شركت ملي صنايع پتروشيمي در سال جهاد اقتصادي با برنامهريزي بيشتر و بهتر در راستاي افزايش بهرهوري و رشد اقتصادي تلاش زيادي داشته و شاهد پيشرفت قابلملاحظهاي در اين صنعت هستيم.
وی افزود: گسترش طرح‌های پتروشیمی و تلاش برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال جاری انجام شده است.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ظرفیت تولید متانول به سالانه ۱۶ میلیون تن در عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ طرح متانول در فاز دو عسلویه و یک طرح در فاز یک برنامه‌ریزی شده که با بهره‌برداری کامل از آنها سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن متانول در عسلویه تولید می‌شود.
اولادی تصریح کرد: تقویت و تکمیل زنجیره ارزش یکی از اهداف استراتژیک ما بوده و از آنجایی که صنعت پتروشیمی بزرگ‌ترین زنجیره تولید را نسبت به سایر صنایع دارد باید در تکمیل این زنجیره به گونه‌ای عمل شود تا بیشترین ارزش افزوده را در پی داشته باشد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ایجاد پارک‌های شیمیایی در عسلویه خبر داد و گفت: اجرای ۱۵ طرح برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی منطقه ماهشهر در برنامه‌های پنجم و ششم نیز در دستور کار قرار دارد.
اولادی اضافه کرد: برای ایجاد پارک شیمیایی در عسلویه چهار منطقه را در نظر گرفته‌ایم ولی از آنجایی که بر اساس پیش‌بینی‌ها به ۳۰۰ هکتار زمین برای این طرح نیاز داریم، هیچ یک از گزینه‌ها هنوز نهایی نشده است.
وی از راه‌‌اندازی پارک استایرن عسلویه در برنامه پنجم خبر داد و بیان داشت: در این طرح که زمین آن از سال‌های قبل در منطقه عسلویه پیش‌بینی شده بود، واحدهای پلی‌استایرن پتروشیمی پارس، ABS و SBSپتروشیمی جم، صدف عسلویه و یک طرح ۱۲۰ هزار تنی پلی‌استایرن انبساطی در نظر گرفته شده است.
اين مسئول يادآور شد: مديران ارشد صنعت پتروشيمي با همه توان و ظرفيت براي تقويت واحدهاي پتروشيمي تلاش و فعاليت ميكنند و در سال جهاد اقتصادي در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري گام برميداريم.