۳۰ روزه در تهران مسکن بسازید

به گزارش مشرق، تعدادي از كارخانههاي توليد قطعات پيشساخته مسكن اخيرا در مناطقي از تهران اقدام به مونتاژ و نصب آپارتمانهاي پيشساخته كردهاند.

در این شیوه از ساخت‌وساز، سازنده که همان صاحب کارخانه است در ازای تحویل واحد مسکونی، فقط فاکتور فروش و تاییدیه‌ فنی ارائه می‌دهد و مسوولیت دریافت پایان‌کار و سندمحضری برعهده مالک زمین است.
برای ساخت این خانه‌ها نیازی به دریافت پروانه ساختمانی نیست.
گزارش دنیای‌اقتصاد در این‌باره حاکی است: از این خانه‌های پیش‌ساخته اغلب برای احداثیک طبقه اضافه روی ساختمان‌های موجود در تهران استفاده می‌شود.

نمونه‌‌هایی از خانه‌های پیش‌ساخته در مناطق تهرانپارس، پیروزی و شهرک‌غرب احداثشده است.

واحدهای مسکونی پیش ساخته حداقل بین ۱۵ روز تا حداکثر دو ماه به متقاضیان واگذار می‌شود، البته زمان تحویل واحدها به خریداران بستگی دارد؛ چرا که هرچه متراژ کوچک‌تر باشد تحویل کار سریع‌تر و هرچه متراژ بزرگ‌تر باشد مدت زمان بیشتری صرف ساخت این واحدهای پیش ساخته می‌شود. معمولا واحدهای پیش ساخته چوبی که کمتر از ۱۰۰ متر مربع باشند طی ۱۰ تا ۱۵ روز، واحدهایی که حدود ۱۵۰ متر مربع باشند از ۲۰ تا ۳۰ روز، واحدهایی که ۳۰۰ متر مربع باشند در ۴۵ روز و همچنین آن دسته از واحدهایی که متراژشان بیش از ۴۰۰ متر مربع باشد طی ۲ ماه ساخته می‌شوند.

علاوه براین، قیمت این واحدهای پیش ساخته به سلیقه و درخواست خریداران بستگی دارد. برای مثال خریداری ترجیح می‌دهد برای کفپوش به جای پارکت از سرامیک استفاده شود و این مسائل باعثمی‌شود تا قیمت خرید و فروش با کمی ‌نوسان روبه‌رو شود. به همین خاطر قیمت هر متر مربع از واحدهای پیش ساخته تیپ A به طور حدودی بین ۳۹۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تومان و قیمت هر متر مربع از واحدهای پیش ساخته تیپ B از ۲۹۰ هزار تا ۳۸۰ هزار تومان است.

برای تحقق این امر متقاضیان باید در ابتدا زمینی را به عنوان قرارگیری واحد پیش ساخته در اختیار داشته باشند و بعد متراژ دلخواه واحد مسکونی مورد نظر خود را تعیین کنند و با دستور نقشه ای که خود یا نقشه‌کش این شرکت تهیه می‌کند، واحد پیش ساخته خود را سفارش دهند.

مدت زمان ساخت و تحویل این واحدهای مسکونی پیش ساخته اگرچه بسیار کوتاهتر از مدت زمان ساخت و تحویل واحدهای مسکونی با ساختوساز سنتی است، اما خریداران همچنان میتوانند از شرایط ویژه خرید برخوردار شوند؛ زیرا متقاضیان میتوانند در ابتدای قرارداد ۳۵ درصد مبلغ خرید را نقدی، ۱۰ تا ۲۰ درصد را طی زمان ساخت و مابقی مبلغ را در زمان تحویل واحد پرداخت کنند.