به گزارش شبکه خبر,فرشباف ماهریان با اشاره به ادامه بررسی ها برای تعیین نرخ جدید دیه و پیشنهادهای بیمه مرکزی در خصوص استفاده از حداکثر توان کارشناسی برای تعیین آن، گفت: بیمه دیه ۹۰ میلیون تومانی تاکنون در کشور جاری و ساری (عملیاتی) نشده است.

وی افزود: تاکنون نرخ دیه ۹۰ میلیون تومانی اجباری نشده است اما بیمه گذاران می توانند برای خود بیمه نامه ای با پوشش دیه ۹۰ میلیون تومانی خریداری کنند.

رحیمی اصفهانی مشاور وزیر دادگستری و عضو هیئت نظارت صندوق تأمین خسارت های بدنی نیز در این باره گفت: بر اساس روال معمول تغییر نرخ دیه پس از آن که وزیر دادگستری ابلاغ کند، قابل اجرا می شود و تاکنون نرخ جدیدی از جانب وزیر دادگستری ابلاغ نشده است.

وی افزود: نرخ جدید دیه هنوز نهایی و ابلاغ نشده است اما به زودی اعلام خواهد شد که این نرخ ۹۰ میلیون تومانی نخواهد بود.

رحیمی اصفهانی گفت: بیمه دیه برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری طبق قانون در حد دیه ماه حرام صادر می شود که به میزان یک سوم بیش از رقم دیه در ماه های عادی است.

بنابراین گزارش در خصوص نرخ دیه لایحه ای از سوی دولت آماده شده كه در اين لايحه "شاخص ها، معيارها و مكانيسم تعيين ديه" مشخص شده اما كشف نرخ بر اساس قيمت هاي بازار احشامي كه ملاك تعيين نرخ ديه است صورت خواهد گرفت و احتمال می رود به زودی اين لايحه به مجلس ارائه شود.