به گزارش ايسنا، مجتبي ملكي در اين زمينه تصريح كرد: پس از وصول خبر سرقت مسلحانه بلافاصله بازپرسي ويژهاي تعيين و مامور رسيدگي به موضوع شد و دستورات قضايي لازم از ناحيه دادستان به کليه مراجع اعم از ضابطان عام و خاص داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به بار روانی موضوع و ضرورت دستگیری فوری عوامل سرقت، نیروهای انتظامی، اداره کل اطلاعات سپاه نبی اکرم(ص)، فرماندهی مرزبانی، قرارگاه سپاه و … خطاب دستور قضایی قرار گرفتند تا در سرعت و دقت اقدامات خللی حاصل نشود.

دادستان کرمانشاه افزود: روز بعد از حادثه و با توجه به اقدامات مشابه در استان‌های دیگر، هویت تقریبی عوامل اصلی شناسایی شد و اقدامات تامینی و پلیسی لازم کلید خورد که به یاری خدا پس از چند روز، ظن ما به یقین تبدیل شد و متوجه شدیم که سرکرده این گروه شخصی است با سوء سوابق عدیده که پیش از این نیز دو بار به اعدام محکوم شده و اخیرا از یکی از زندان‌های استان تهران گریخته است.

ملکی خاطرنشان کرد: پس از کشف این موضوع دایره قضایی، امنیتی و انتظامی تحقیقات وسعت بیشتری پیدا کرد و محل استقرار این افراد شناسایی شد. این محل به‌صورت نامحسوس تحت کنترل و محاصره درآمد و در ساعت ۶ بامداد شنبه ۱۲ شهریور درگیری با این اشرار آغاز شد. در این درگیری شدید و پس از تبادل نیمه‌سنگین آتش، سرکرده گروه به هلاکت رسید و چهار نفر از عوامل اصلی دستگیر شدند.

وی گفت: در راستای تحقیقات گسترده‌ای که از پیش صورت گرفته بود، در نقاط دیگر استان نیز برخی از همدستان و عوامل فرعی آنها شناسایی و دستگیر شدند و حتی دامنه تعقیبات قضایی تا یکی از استان‌های همجوار کشیده شد که با اعطای نیابت قضایی، یکی دیگر از این اشرار نیز که برای تهیه نارنجک رفته بود دستگیر شد اما متاسفانه در جریان این عملیات یکی از نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی شهید و یک نفر دیگر مجروح شد.

مدعی‌العموم کرمانشاه اظهار کرد: نظر به اهتمام همه عوامل قضایی، انتظامی و امنیتی برای انهدام این شبکه فاسد و شرور، فرماندهی انتظامی، مدیر کل اداره اطلاعات و دیگر فرماندهان نظامی و اینجانب از ساعت‌ها پیش از شروع درگیری در محل تبادل آتش مستقر بودیم تا عملیات مذکور با هیچ خلاء ناشی از دستورات حین عملیات مواجه نشود که بحمدالله با موفقیت به اتمام رسید.

ملکی با تقدیر از همکاری تمام عوامل شهادت‌طلب و ایثارگر انتظامی، امنیتی و نظامی و کلیه کسانی که در این مدت از هیچ تلاشی در ساعات مختلف شبانه‌روز مضایقه نداشته‌اند، برای آنان اجر الهی مسالت کرد.

وي همچنين از تلاشهاي رئيس كل دادگستري استان كرمانشاه تشكر و قدرداني كرد و در پايان به مردم اطمينان داد چنانكه تا به امروز مسامحهاي با اخلالگران امنيت عمومي نشده از اين پس نيز با حساسيت بيشتري کيان امنيت شهروندان حفظ خواهد شد و در کمترين زمان ممکن دستگيرشدگان اين عمليات بهسزاي عملشان خواهند رسيد.