به گزارش فارس، "حسن يوسف" در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: قانون اساسي بحرین که در سال ۲۰۰۲ به صورت يکجانبه از سوي رژیم آل خلیفه تدوين شده عامل اصلي بن بست سياسي در کشور است زیرا این رژیم حاضر نیست حق برگزاري تظاهرات برای شهروندان را که در این قانون فرمایشی به رسميت شناخته شده است، رعایت کند.

یوسف تاکید کرد: انقلاب ۱۴ فوریه با هدف ایجاد نظام دلخواه مردم آغاز شد و تظاهرات مستمر بحرینی ها برای بیان خواسته های سیاسی نشان از پایداری مردم برای رسیدن به این هدف دارد.

وی درباره تکرار کشتار بی رحمانه و وحشیانه رژیم آل خلیفه هشدار داد و افزود: رفتار رژیم منامه از ۱۴ فوریه تاکنون نقض آشکار مفاهیم انسانی است.

یوسف افزود: در روزی که شهید علی الشیخ به شهادت رسید، شاهد تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی مردم از فاصله کمتر از ۵ متر بودیم.

این فعال رسانه ای سیاسی بحرینی اظهار داشت: در موضوع شهادت جواد علی الشیخ نیز چندین مورد نقض قوانین و حقوق مردم مشاهده می شود. رژیم آل خلیفه این نوجوان را به شهادت رساند، خانواده وی را تهدید کرد، پیکر شهید را مورد اهانت قرار داد و شهادت وی را انکار کرد.

حسن یوسف با اشاره به اقدامات آل خلیفه در گمراه کردن افکار عمومی در جریان شهادت این نوجوان بحرینی گفت: از زمان شهادت علی الشیخ تلاش های زیادی برای مستند سازی این رویداد انجام شد، به طوری که در همان روز سه نفر از شاهدان به مرکز فرماندهی پلیس الوسطی مراجعه کردند و در روز بعد نیز شاهد دیگری به همان مرکز مراجعه کرد.

این فعال بحرینی تأکید کرد: چهار نفر شهادت داده اند که علی الشیخ نوجوان بحرینی بر اثر شلیک سرنشینان یک خودروی گشت پلیس منامه به شهادت رسیده است که این ادعاهای وزارت کشور مبنی بر عدم برخورد با اعتراضات منطقه الستره را رد می کند.

حسن یوسف با تقدیر از مواضع شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرینی نسبت به شهادت این نوجوان بحرینی، شهادت علی الشیخ را دلیلی بر تروریسم رسمی رژیم آل خلیفه دانست و گفت: شیخ عیسی قاسم چه پیش از انقلاب ۱۴ فوریه وچه بعد از آن همواره موضع و دیدگاه ثابتی داشته است.

وی افزود: البته از یک شخصیت ملی و شرافتمندی مانند شیخ قاسم انتظاری جز این نمی رفت که در صورت مشاهده شهادت هموطنانش در خیابان ها و نقض ساده ترین حقوق آنها در زمینه آزادی بیان موضع دیگری غیر از این اتخاذ نمایند.

این فعال بحرینی تصریح کرد: نیروهای امنیتی بحرینی در اقدامی کاملا غیر اخلاقی اقدام به کمین گذاشتن برای به دام انداختن تظاهرات کنندگان می کنند، این در حالی است که مردم حق دارند به خیابان بیایند و دیدگاههای سیاسی خودشان را بیان کنند.