به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد وحیدی در مراسم تحویل انبوه موشک های زمین به هوای شلمچه به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با تبریک روز پدافند هوایی، افزود: سرعت زیاد (نزدیک حدود سه ماخ سرعت)، قدرت درگیری موثر با هدف، مقاوم در برابر جنگ الکترونیک دشمن، مجهزبودن به فناوری روز جهان از ویژگی های موشک شلمچه است.

وی با اشاره به اینکه سلاح های ضد هوایی به علت سرعت و دقت بالا از پیچیده ترین سلاح ها به شمار می رود، گفت: یکی از ویژگی های موشک شلمچه اینست که با سامانه مرصاد شلیک که آن هم ساخت داخل است، شلیک می شود.

وحیدی افزود: اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران می تواند با اتکا به متخصصان، پژوهشگران و محققان داخلی چنین محصولات مهمی را تولید کند نشانگر بالندگی و پویایی صنایع دفاعی کشورست.

وی با اشاره به همکاری صمیمانه و نزدیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء که متولی دفاع هوایی از مرزهای کشور است، گفت: این کار با همکاری این قرارگاه شکل گرفته و این همکاری صمیمانه در سایر محصولات ادامه خواهد داشت.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز پدافند هوایی برد متوسط، حوزه مهمی از سلاح را شامل می شود و می تواند حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد اهداف خود را از ارتفاع مورد هدف قرار دهد.
وحیدی با بیان اینکه در پدافند هوایی برد کوتاه و متوسط به طورکامل به خودکفایی رسیده ایم، گفت: در برنامه هایی هم که برای پدافند هوایی برد بلند داریم، همه قطعات پدافند هوایی را به این ترتیب پوشش خواهیم داد.
وی برد متوسط موشک شلمچه را ۴۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: برد این موشک در نمونه های بعدی افزایش می یابد.
وحیدی گفت: موشک زمین به هوای شلمچه از نمونه های خارجی خود پیشرفته تر، به روزتر و آماده تر است.