به گزارش فارس، عصر ۷ شهريور امسال، فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی به مأموران گفت: در محدوده میدان آزادی توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو زانیتا مورد زورگیری و سرقت وجوه نقد همراهم قرار گرفتم.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به مأموران گفت: در ساعت ۴ بامداد روز حادثه به همراه سه تن از دوستانم جهت رساندن پول به بیمارستان برای عمل جراحی مادرم، عازم بیمارستان شده بودیم که با تمام شدن بنزین خودرو در محدوده میدان آزادی مجبور به پیاده شدن از ماشین و هل دادن خودرو تا محل پمپ بنزین شدیم که ناگهان یک دستگاه خودرو زانتیای نقره‌ای رنگ با ۲ سرنشین در مقابل ما توقف کرد و مدعی شدند که قصد کمک کردن به ما را دارند.

وی ادامه داد: من که در آن لحظه قصد داشتم تا خودم را هر چه سریع‌تر به بیمارستان برسانم، از سرنشینان زانیتا درخواست کردم تا مرا به بیمارستان رسانده و آنها نیز با قبول درخواست من، خواستند تا سوار ماشین شوم؛ وقتی سوار ماشین آنها شدم و راننده شروع به حرکت کرد، ناگهان سرنشین دوم ماشین یک قمه را از زیر صندلی ماشین بیرون کشید و با قدرت‌نمایی و تهدید اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه و مبلغ ۳۵۰ هزار تومان وجه نقد همراهم کرد و بلافاصله مرا از خودرو به بیرون انداخته و به سرعت از محل متواری شدند.

با آغاز تحقیقات، مأموران تجسس ویژه کلانتری با بهره گیری از شماره پلاک بدست آمده از خودرو زانتیا که مالباخته شماره پلاک آنرا در زمان فرار متهمان برداشته بود، اقدام به شناسایی محل سکونت صاحب خودرو در محدوده میدان تجریش کردند.

با شناسایی مالک خودرو، وی در اظهارات خود ضمن نشان دادن برگه قرارداد فروش خودرو به صورت قولنامه‌ای به مأموران گفت: روز ۱۵ آبان سال ۸۹ خودرو را در داخل نمایشگاه اتومبیل و به شیوه قولنامه‌ای به فروش رساندم و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد بعدی از خریدار خودرو درباره تعویض پلاک، ایشان هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندادند تا اینکه از طریق نمایشگاه متوجه شدم که خریدار خودرو در کار خرید و فروش خودرو بوده و او نیز خودرو را به شخص دیگری فروخته است.

با وجود آنکه هیچ‌گونه آدرس و یا نشانی مشخصی از آخرین خریدار خودرو زانیتا وجود نداشت، اما مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی منزل آخرین خریدار خودرو در منطقه یافت آباد شدند که بلافاصله این محل تحت مراقبت‌های نامحسوس آنها قرار گرفت.

سرانجام با اخذ دستور قضایی از دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، مأموران دایره تجسس ویژه کلانتری در روز ۸ شهریور ضمن ورود به مخفیگاه متهم به نام احسان ۲۷ ساله و در حالی‌که متهم تلاش داشت تا از دست مأموران متواری شود، وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او نیز موفق به کشف ده‌ها سیم کارت متعلق به افراد غیر، یک قبضه سلاح کمری تقلبی، یک دستگاه بی‌سیم و غیره شده و در بازرسی از پارکینگ منزل، خودرو زانتیا نقره‌ای رنگ کشف و توقیف شدند.

با دستگیری متهم و در شرایطی که متهم تلاش داشت تا با وجود مدارک کشف شده از مخفیگاهش، همچنان خود را بیگناه معرفی کند پرونده به همراه متهم دستگیر شده و برای صدور دستور قضایی به دادسرای جنایی ارسال شد که به دستور دادیار شعبه پنجم پرونده به همراه متهم پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

در شرایطی که مأموران بدرقه کلانتری قصد انتقال متهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی را داشتند، متهم قصد داشت تا با همدستی چند تن از دیگر همدستانش که قصد فراری دادن او را داشتند، از محل متواری شود که با هوشیاری مأموران از فرار متهم احسان جلوگیری شد و علاوه بر متهم پرونده، ۲ تن از همدستانش نیز توسط مأموران دستگیر شدند.

تلاش متهم در شرایطی با شکست روبرو شده بود که متهم پیش از اقدام به فرار نیز با طرح پرداخت مبلغ دو میلیون تومان به مأمور بدرقه از او درخواست همکاری کرده بود که مأمور بدرقه ضمن مخالفت با متهم، بلافاصله موضوع را گزارش کرده بود.

با انتقال متهم به پایگاه پنجم، بلافاصله متهم به عنوان یکی از سارقان سابقه‌دار به ویژه در زمینه سرقت خودرو از سوی کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت و تحقیقات تخصصی از وی آغاز و در شرایطی که احسان در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه ارتکاب سرقت و یا زورگیری شده بود، اما با توجه به شواهد و مدارک غیر قابل انکار بدست آمده از مخفیگاه متهم و همچنین شناسایی متهم از سوی مالباخته که او را به عنوان زورگیر داخل خودرو زانتیا مورد شناسایی قرار داده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی در اعترافات خود به ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری با استفاده از خودروهای قولنامه‌ای زانتیا و پراید در محدوده غرب تهران، به ویژه در خیابان‌ها و بزرگراه‌های منتهی به میدان ‌آزادی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: از همه مالباختگانی که در چند ماه گذشته و در محدوده مناطق غرب تهران به ویژه در محدوده میدان آزادی و خیابانهای منتهی به این میدان توسط سرنشینان خودروهای پراید یا زانتیا مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتهاند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.