بودجه فرصتی برای وادار کردن محیط زیست به انجام وظایف است/ مجلس تکلیف را روشن کند

گروه اجتماعی- سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه متاسفانه دولت برای هیچ کدام از مشکلات موجود کشور برنامه ای ندارد، گفت: سازمانها و نهادهای دولتی نیز برنامه ای برای انجام درست وظایف خود ندارند و بجای انجام درست وظایف خود، به فعالیت های غیر سازمانی مشغول هستند.

 

وی در این راستا به سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: معصومه ابتکار رئیس این سازمان نمونه بارز از بی برنامه گی و پرداختن به وظایف غیر سازمانی است. وی بجای کاهش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به فعالیت های سیاسی و غیر سازمانی مشغول شده و وظایف اصلی خود را کنار گذاشته است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس افزود: وقتی رئیس یک سازمان زیست محیطی به قول خودش در طول هفت ماه، 30 مصاحبه با رسانه های بین امللی و حتی معاند نظام داشته، آن وقت باید انتظار داشت که وی برای کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی کند؟.

نقوی حسینی با طرح این سوال که اظهارات سیاسی رئیس سازمان زیست محیطی چه نفی برای سازمان دارد، تصریح کرد: وی در حال برنامه ریزی برای فعالیت های سیاسی خود و مصاحبه با رسانه های بیگانه است.

وی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا سازمان عریض و طویلی به نام محیط زیست وجود دارد، گفت: مجلس باید تکلیف این سازمان را روشن کند و بهترین فرصت هم زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس است.

نماینده ورامین و پاکدشت در مجلس شورای اسلامی باید میزان بودجه این سازمان در مجلس بدقت مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: قطعا سازمانی که وظایف خود را انجام نداده و رئیس آن بدنیال سیاسی کاری است، نباید بیش از اندازه بودجه بگیرد و بودجه آن باید متناسب با کارکردش باشد.

نقوی حسینی اضافه کرد: متاسفانه دولت هم برای حل مضل بیکاری، ایجاد اشتغال، خروج از رکورد، رونق کسب و کار، گردش چرخ تولید اقتصاد و ... هیچ برنامه ای ندارد.

معصومه ابتکار چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که در طول هفت ماه با 30 رسانه بین المللی مصاحبه کرده است.

وی 2 هفته پیش در روز آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس با روزنامه گاردین مصاحبه داشته و در خصوص سلامت انتخابات شبه ایجاد کرد و گفت: و گفت: مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد داشت، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.

وی در این زمینه گفت: «نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم».

ابتکار همچنین با تلویزیون بی بی سی فارسی و سی ان ان نیز مصاحبه کرد و ضمن پرداختن به مسایل سیاسی تلویحا از جیسون رضائیان جاسوس آمریکایی در ایران حمایت کرد.