نحوه فرار خانواده قذافی + فیلم

سرویس بین الملل افکار نیوز - شبكه العربیه در گزارشی با استفاده از گرافیک مراحل اجرای طرح فرار خانواده قذافی توسط مسئولان جزایری از شهر سرت لیبی تا پادگانی نظامی در الجزایر را بازسازی کرد.


به گزارش افکار نیوز، بنا بر این گزارش، کاروانی که وارد خاک الجزایر شد شامل ۱۴ خودرو از جمله ۶ خودروی مرسدس بنز ضد گلوله و چند خودروی زرهی بود و برای رد گم کردن، نقشه فرار را در سه مرحله به اجرا درآوردند.

این کاروان شامل ۵۰ نفر از جمله سه فرزند قذافی به نام های عایشه، هنیبال و محمد و نیز همسر و نوه های قذافی بود.

در برخی گزارش ها آمده است که تعدادی از نظامیان جزایری با لباس هاس شخصی، کاروان خانواده قذافی را تا رسیدن به پادگان نظامی " بوفاریک " در الجزایر همراهی کردند.

بر اساس این گزارش گروهی از خودروهای این کاروان که برای رد گم کردن جلوتر از خودروهای حامل خانواده قذافی در حرکت بود، در نزدیکی مرز الجزایر با نیروهای انقلابی درگیر شدند و پس از شکست دادن انقلابیون، به حرکت خود ادامه دادند.

این منبع خبری افزود پس از رسیدن کاروان خانواده قذافی به مرز، مقامات الجزایر به همراهان مسلح این کاروان اجازه ورود نداند، همچنین خودروهایی که حامل پول وجواهرات و اشیاء قیمتی بود از ورود به خاک این کشور منع شدند.

کاروان حامل خانواده قذافی پس از ورود به خاک الجزایر بوسیله یک هواپیما به پادگان نظامی " بوفاریک " در نزدیکی پایتخت منتقل شدند ودر آنجا مورد استقبال برخی مسئولان الجزایری قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید عایشه قذافی که در آن زمان باردار بود، بوسیله یک هلی کوپتر به بیمارستان " جانت " منتقل شد و در آنجا نوزاد دختر خود را پس از به دنیا آمدن به اسم بیمارستان یادشده " امل جانت " نام نهد.


اینجا مشاهده کنید