معاون پارلماني رييسجمهور گفت: انجام دور چهارم سفرهاي استاني جزو برنامههاي دولت است و البته كيفيت اين سفرها با دورههاي قبل متفاوت خواهد بود؛ چراكه اعضاي دولت علاوه بر مراكز استانها به شهرستانها نيز سفر ميكنند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی عصر روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آغاز دور چهارم سفرهای استانی با توجه به اتمام ماه رمضان ادامه داد: در طول سفرهای دور چهارم مصوبات دور سوم جمع‌بندی و از نظر عملیاتی و اجرایی پیگیری می‌شود و آقای رییس‌جمهور اعلام کرده است که برای هر استانی مصوبات اصلی جمع‌بندی شود و اگر مشکلی در روند اجرای آن بوده است این مشکلات حل و آن مصوبه عملیاتی خواهد شد.

وی هم‌چنین با اشاره به طرحی که چندی پیش نمایندگان مجلس برای حل مشکل دریاچه ارومیه داده بودند، گفت: ‌این طرح را امروز به دولت آوردیم و در مورد آن بحثشد، البته حل مشکل خشکسالی دریاچه ارومیه و مشکلات مربوط به آن از مدت‌ها پیش در دولت مطرح شده است و معاون اول رییس‌جمهور چندین جلسه را با مسوولان مرتبط و محلی داشته و چندین طرح را نیز دولت در این ارتباط پیگیری می‌کند.

وی در توضیح این موضوع گفت: ‌ از جمله این طرح‌ها پمپاژ آب از رود ارس به این دریاچه از مسیر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است که این امر به چند منظور انجام می‌شود؛ از جمله برای کشاورزی و حل مشکل دریاچه ارومیه و در این ارتباط نیز سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده معاون اول نیز تاکید کردند که این موضوع پیگیری شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور هم‌چنین به انتقال آب از سرچشمه رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت که قرار است در این ارتباط طونل ۴۰ کیلومتری احداثشود.

وي ادامه داد: در بودجه سال ۹۰مقدار يك ميليارد دلار براي حل برخي از بحرانها از جمله مقابله با ريزگردها، احياي تالابها و درياچههاست كه قرار است از اين يك ميليارد دلار بودجه خوبي براي حل مشكل درياچه اروميه اختصاص داده شود و اين موضوع در كميسيون مربوطه مجلس نيز در حال بحث و بررسي است.