آلدو فلورس دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی IEA در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز GCEF که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، اظهار داشت: مایه افتخار است که در خدمت شما هستم و به ایران و GCEF برای برگزاری این نشست خوب تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: دو سال پیش از مسکو تقاضا کردیم یک بانک اطلاعات بازار گاز را‌ه‌اندازی شود که امروز مفتخرم که بگویم چنین بانک اطلاعاتی برای گاز و برای نفت به صورت جداگانه راه‌اندازی شده است و همکاری GCEF برای راه‌اندازی این دو بانک داده تأثیرگذار بود.

دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی ادامه داد: پیام GCEF آن است که کشورهای تولیدکننده آماده همکاری با مصرف‌کنندگان هستند.

وی افزود: مصرف‌کنندگان رقابت بیشتری بین تولیدکنندگان گاز را هدف می‌کنند و دیدگاه‌های متناقضی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وجود خواهد داشت اما هر دو طرف یعنی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید با هم گفت‌وگو کنند.

فلورس تصریح کرد: هر قدر از بحران تغییر اقلیمی بیشتر متأثر شویم باید از گاز طبیعی بیشتر استفاده شود تا نرخ تولید گازهای آلاینده در دنیا کاهش بیابد.

وی اضافه کرد: اتکا به گاز طبیعی تا سال‌ها باقی خواهد ماند و برای آینده قابل رؤیت به گاز متکی خواهیم بود.

وی ضمن تبریک به محمدحسین عادلی برای انتخاب دبیر کل GCEF گفت: به عنوان یک همکار باید بگویم آقای عادلی مدافع منافع کشورهای تولیدکننده هستند و مجدداً به ایران برای برگزاری این اجلاس تبریک می‌گویم.